حجت الاسلام والمسلمین حسینی در سومین سفر به شهرستانهای استان در سال جاری و در معیت اعضای شورای معاونین دادگستری کل استان کردستان ، ضمن حضور در حوزه قضایی شهرستان مرزی بانه با مردم این شهرستان از نزدیک ملاقات کرد . به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،حجت الاسلام حسینی در جلسه با […]

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در سومین سفر به شهرستانهای استان در سال جاری و در معیت اعضای شورای معاونین دادگستری کل استان کردستان ، ضمن حضور در حوزه قضایی شهرستان مرزی بانه با مردم این شهرستان از نزدیک ملاقات کرد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،حجت الاسلام حسینی در جلسه با رئیس دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب و قضات حوزه قضایی شهرستان بانه ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان ، اظهار داشت : قضات و کارکنان خدوم دادگستری استان کردستان باید با درنظر گرفتن حق الناس با ارباب رجوع و مراجعین به بهترین شکل ممکن برخورد نمایند .
وی افزود : در چارچوب سفر مقامات قضایی استان به شهرستانهای تابعه مسائل مختلفی اعم از رعایت حقوق شهروندی ، شعب نامتعارف، جمعیت کیفری زندانها ، ملاقات با مردم ، اتقان آرای قضایی ، سرعت در رسیدگی به پرونده ها و … بررسی و رصد می شود و تصمیمات لازم اتخاذ و به تصویب می رسد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد : خوشبختانه در بازدیدی که از دادگستری بانه صورت گرفت مشخص شد که آمار پرونده های مسن و قدیمی این حوزه قضایی بسیار پایین است و امیدواریم با تلاشهای قضات و کارکنان اداری و پایش مرتب و مجدد پرونده ها بصورت هفتگی ، تعداد شعب نامتعارف نیز به صفر برسد.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد : در بررسی آمار اعطای آزادی های مشروط به محکومین زندان بانه ، مشاهده گردید که تعداد این آمار در سطح پایینی قرار دارد از این رو هرچند جرایم ارتکابی در حوزه شهرستان بانه غالبا قاچاق اسلحه و مهمات و مشروبات الکلی و همچنین جرایم امنیتی است ولیکن لازم است تا قضات با درنظر گرفتن شرایط محکومین و اوضاع و احوال و شرایط ارتکاب جرم ، بر استفاده بیش از پیش از مجازاتهای جایگزین و نهادهای ارفاقی اهتمام بیشتری ورزند.
رئیس کل دادگستری استان از تشکیل کارگروه جلب متهمین و محکومین متواری در دادگستری بانه خبر داد و افزود : لازم است با فوریت این کارگروه با حضور رئیس دادگستری ، دادستان ، رئیس اداره اطلاعات، فرمانده سپاه و فرمانده انتظامی این شهرستان تشکیل گردد.
وی نرخ ابلاغ الکترونیکی شهرستان بانه را ۹۲ درصد ذکر کرد و همچنین بر استفاده هرچه بیشتر قضات استان از سیستم cms ( سیستم مکانیزه مدیریت پرونده های قضایی ) تاکید کرد و افزود : باید از تجدید اوقات رسیدگی بدون جهت خودداری شود و معاون فناوری اطلاعات موظف است این موضوع را بصورت مستمر بررسی و نتیجه را گزارش نمایند .
عالی ترین مقام قضایی استان ، شجاعت و قاطعیت در صدور احکام توسط قضات را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و افزود : هدف اصلی در صدور احکام قضایی ایجاد امنیت ، احقاق حق و جلب رضایت خداوند می باشد و ضروری است تا در پرونده های فنی و تخصصی با جمع آوری ادله کامل و مستندات بهترین و جامعترین رای توسط قضات صادر شود .
در پایان این بازدید دو روزه ، حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیش از ۵۰ نفر از مردم شهرستان بانه بصورت حضوری ملاقات نمود و به مشکلات آنها رسیدگی کرده و دستورات لازم را صادر نمود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان