ضرورت تبیین نقض حقوق بشر توسط آمریکا دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان: حقوق بشر آمریکایی تنها در راستای نابودی کشورهاست از این‌رو تبیین نقض حقوق بشر توسط آمریکا یک امر ضروری است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان […]

ضرورت تبیین نقض حقوق بشر توسط آمریکا

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان: حقوق بشر آمریکایی تنها در راستای نابودی کشورهاست از این‌رو تبیین نقض حقوق بشر توسط آمریکا یک امر ضروری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مظاهری دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان در خصوص بازخوانی افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: دنیای امروز دنیای دعوای ابرقدرت‌ها برای سلطه بر سایر کشورهاست. ابرقدرت‌ها موضوعات مختلفی را آویزه دست خود می‌کنند که بتوانند بر سایر کشورها تسلط یابند.

وی عنوان کرد: موضوعات و بهانه‌های مثل مباحث توریستی و مسائل امنیتی برای حمله کردن به کشورهای ضعیف‌تر و با تسخیر منابع کشورها ضعف اقتصادی برای آنها به‌وجود می‌آورند و باعث عقب‌ماندگی کشورهای تحت سلط می‌شوند و صنعت را به ‌آنها می‌فروشند و برای همیشه آنها را مستعمره خودشان حفظ می‌کنند.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: استفاده از ابزارهای رسمی مثل حقوق بشر که تشکیلاتی در دنیا دارد و یک جریان ابرقدرتی مثل آمریکا مدعی آن است و به بهانه حقوق بشر خیلی از جاها اعمال نفوذ می‌کند و آسیبی را به کشورهای دیگر می‌رساند.

حجت‌الاسلام مظاهری ادامه داد: به عنوان مثل کشور ایران که با اقتدار و عزت تمام رو به پیشرفت و رسیدن به قله‌های افتخار جهانی در حال حرکت است ولی دشمن می‌خواهد به هر شکلی جلوی این پیشرفت و حرکت را بگیرد، یکی از این مسائل حقوق بشر است. دشمن به‌واسطه برخی از مسائل مثل احکام و یا برخوردهای ما در جریان‌های نفاق در داخل کشور سعی دارد اینها را بهانه قرار ‌دهد برای نقض جمهوری اسلامی ایران نسبت به حقوق بشر و کشور را تضعیف کند.

وی با بیان اینکه تیرماه برای ملت ایران با خاطرات دردآور جنایات آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی همراه است، اضافه کرد: آمریکایی که مدعی حقوق بشر است در ششم تیر ۱۳۶۰ ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب اسلامی درست یک روز پیش از حادثه هفتم تیر توسط افرادی انجام شد که بعدها توسط جریان‌های آمریکایی مورد حمایت و تایید قرار گرفتند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان در ادامه گفت: هفتم تیر بمب‌گذاری دفترحزب جمهوری اسلامی ایران توسط منافقین صورت گرفت که هنوزم همین منافقین توسط آمریکایی مورد حمایت هستند و در واقعا ۱۷ هزار نفر در اقدامات موثر تروریستی منافقین در ایران شهید شدند.

حجت‌الاسلام مظاهری یادآور شد: بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر توسط صدام انجام شد و بمباران‌های شیمیایی دیگر که بارها برای کشور ما تکرار شد که نزدیک به بیش از ۱۳ هزار نفر شهید و بیش از ۱۰۰ هزار نفر مجروح شدند و هر بار این اقدمات مورد حمایت آمریکار قرار گرفت.

وی با اشاره به هشتم تیر سال ۱۳۶۰ که «محمد کچوئی‌زاده» نخستین رئیس زندان اوین پس از انقلاب اسلامی به دست سازمان مجاهدین خلق ترور شد و این واقعه هم از سوی آمریکایی‌ها مورد حمایت قرار گرفت، بیان کرد: آیت‌الله «محمد صدوقی» همانند سایر شهیدان محراب از چهره‌های خدوم و محبوب شهر خود به حساب می‌‌آمد که در یازدهم تیر ۱۳۶۱ توسط منافقین ترور شد و باز هم همانند ترورهای دیگر مورد تایید و حمایت آمریکا واقع شد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان تشریح کرد: دوازدهم تیر سال ۱۳۶۷ هواپیمای مسافری ایرباس ایران که مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد و ۲۹۰ نفر آدم بی‌خبر را از بین می‌برد، این بزرگترین سند حقوق بشر آمریکاست که نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه برای کسی که این جنایت را انجام داد مدال افتخار می‌دهد.

حجت‌الاسلام مظاهری با اشاره به اینکه داعش یکی دیگر از سیاهه جنایات آمریکاست، خاطر نشان کرد: در جنگ تحمیلی تقریبا بیش از ۲۰۰ هزار نفر شهید و نزدیک به ۷۰۰ هزار را مجروح توسط عراق انجام شد که آمریکا از آن دفاع و حمایت کرد و هشت سال با ارسال تسلیحات، سلاح‌‌های شیمیایی و حمایت‌هایی که از عراق داشت درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با بیان اینکه در هر جای جهان که در آن ظلم، ستم و جنایتی در حق بشریت صورت می‌گیرد در آنجا رد پایی از آمریکای جنایتکار وجود دارد، متذکر شد: امروز جامعه اسلامی باید با ابعاد مختلف جنایت آمریکا علیه بشریت به ویژه ملت ایران به خوبی آگاه شود تا آن کسانی که تلاش دارند جای پای این کشور را به ایران باز کنند در این کار با آگاهی و هوشیاری مردم مواجه شوند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان تاکید کرد: حقوق بشر آمریکایی تنها در راستای نابودی کشورهاست از این‌رو تبیین نقض حقوق بشر توسط آمریکا یک امر ضروری است