نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در نشست آستانه درباره سوریه گفت که مسکو هنوز معتقد است که مکانیسم فرامرزی کمک به سوریه قدیمی است، باید کنار گذاشته شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تاس، الکساندر لاورنتیف افزود: غرب در تلاش است تا از پرونده سوریه به عنوان یکی از مناطق رویارویی با […]

نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در نشست آستانه درباره سوریه گفت که مسکو هنوز معتقد است که مکانیسم فرامرزی کمک به سوریه قدیمی است، باید کنار گذاشته شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تاس، الکساندر لاورنتیف افزود: غرب در تلاش است تا از پرونده سوریه به عنوان یکی از مناطق رویارویی با فدراسیون روسیه استفاده کند.

وی گفت که خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه به تثبیت اوضاع در این جمهوری کمک خواهد کرد.

لاورنتیف ادامه داد: در حالی که هیچ اطمینانی در مورد زمان و مکان کمیته قانون اساسی سوریه وجود ندارد، فدراسیون روسیه انتظار دارد که امکان دستیابی به توافق وجود داشته باشد.

وزارت امور خارجه قزاقستان در بیانیه ای اعلام کرد که هیئت فدراسیون روسیه به ریاست الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و هیئت ایرانی به ریاست علی اصغر خاجی، دستیار وزیر امور خارجه علاوه بر کشورهایی دیگر در این نشست شرکت خواهند کرد.

در روزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئن گذشته، قزاقستان میزبان هجدهمین دور نشست بین المللی سوریه در قالب آستانه بود جایی که کشورهای ضامن در بیانیه پایانی خود بر ضرورت ادامه کار برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن، ایستادگی در برابر برنامه‌های جدایی‌طلب و محکوم کردن حملات تروریستی که تأسیسات غیرنظامی در سوریه را هدف قرار می‌دهد و منجر به سقوط قربانیان بی‌گناه می‌شود، تاکید کردند.