وزیر میراث فرهنگی گفت: سازمان مدیریت اعلام کرده به دلیل عملکرد خوب وزارت میراث، هر میزان که وزارتخانه تقاضای وام داشته باشد، موافقت می‌شود لذا تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای صنایع دستی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و آماده ارائه تسهیلات با سقف درخواستی به فعالان این حوزه هستیم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل […]

وزیر میراث فرهنگی گفت: سازمان مدیریت اعلام کرده به دلیل عملکرد خوب وزارت میراث، هر میزان که وزارتخانه تقاضای وام داشته باشد، موافقت می‌شود لذا تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای صنایع دستی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و آماده ارائه تسهیلات با سقف درخواستی به فعالان این حوزه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه خبرگزاری فارس از ری، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان ری به لحاظ هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وزارتخانه بسیار غنی است و ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی بسیار بالایی دارد.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تهران را که در گذشته به عنوان قطب گردشگری نبوده، با برنامه ریزی های لازم به قطب گردشگری تبدیل کنیم، افزود: ری هویت و شناسنامه تهران و ریشه ملی و مذهبی ایران است و حتما باید ظرفیت های متعددی که ری دارد با همه توانمندی وزارت خانه به فعلیت برسد که در جایگاه خودش بتواند بازیگری مناسبی در طرح جامعی که برای این منطقه در نظر گرفته شده ایفا کند.
ارائه تسهیلات بدون سقف در حوزه صنایع دستی
وزیر میراث فرهنگی با اشاره به صنایع دستی شهرستان ری، گفت: به دلیل ارزشمندی صنایع دستی، به فعالان این صنعت قول می‌دهم تسهیلات و وام‌های بانکی و مشکل عرضه محصولات در این حوزه رفع شود.
ضرغامی تصریح کرد: سازمان مدیریت اعلام کرده به دلیل عملکرد خوب وزارت میراث، هر میزان که وزارتخانه تقاضای وام داشته باشد، موافقت می‌شود لذا تا ۱۰ هزار میلیارد تومان در این حوزه برنامه ریزی کرده ایم و آماده ارائه تسهیلات به فعالان صنایع دستی با میزان درخواستی آنها هستیم.
 وی ادامه داد: در همین راستا بازارچه ای به منظور محل عرضه صنایع دستی در شهرری در نظر گرفته می شود تا با همکاری شهرداری و مسؤولان شهرستانی، فعالان این حوزه، محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند.
آماده‌سازی سه کروز برای اعزام به بازی‌های قطر
وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه زیرساخت های گردشگری در کشورمان عقب ماندگی تاریخی دارد، گفت: مهمترین مسئله گردشگری سوخت شناورهای تفریحی و سرگرمی بود که این موضوع حل شد و برای اولین بار سوخت شناورهای گردشگری به صورت یارانه ای پرداخت می‌شود.
ضرغلامی با اشاره به عدم همکاری وزارت نفت با وزارت میراث در گذشته، ادامه داد: امروز وزارت نفت همکاری خوبی در این حوزه دارد و با تخصیص سوخت یارانه‌ای به انواع کشتی‌ها، کمک خوبی به حوزه گردشگری کرده است به عنوان مثال یک کروز بزرگ با قابلیت جابجایی ۳ هزار مسافر، اکنون هزینه سوخت یارانه ای آن صد میلیون تومان است که با هزینه آزاد حدود ۶ میلیارد تومان می‌شد.
وی با بیان اینکه آیین نامه مربوط به ماده ۱۰۰ قانون برنامه پنج ساله ششم در دولت تصویب شد، عنوان کرد: یکی از بندهای آیین نامه سوخت یارانه ای است که شیوه نامه آن در وزارت نفت تهیه و ابلاغ شده بنابراین بخش زیادی از گردشگری از قایق های کوچک تا شناورهای بزرگ در حال برنامه ریزی هستند.
وزیر میراث از سفرش به جنوب کشور برای بررسی دو سه کروز بزرگ خبر داد و افزود: به دنبال این هستیم که کروزها را برای اعزام به بازی‌های قطر آماده سازی کنیم که برای این منظور باید اسکله ها را تجهیز و زیرساخت ها را فراهم کنیم زیرا یک اسکله مناسب برای پهلوگیری این کروزها نداریم.

انعقاد هشت تفاهم نامه وزارت میراث در حوزه گردشگری
ضرغامی بیان کرد: گردشگری به عنوان صنعت پیشران در کشور فعلا مثل یک بیمار است، لذا با انعقاد هشت تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف به دنبال بهبود این وضعیت و ایجاد یک نهضت عظیم هستیم و اکنون در هفته دولت ۳۰ محور از عملکرد یک ساله وزارت میراث را در حوزه گردشگری اعلام کردیم.
وی در ادامه با اشاره به آثار تاریخی ری گفت: میراث فرهنگی نشان دهنده یک استقلال کامل تمدنی و فناورانه است و بر خلاف کسانی که تصور می کنند میراث فرهنگی مانع توسعه است، انباشت تجربه ارزشمند بهترین مقوم توسعه و پایداری ان است و ایران مشهون از این توانمندی هاست.
وزیر میراث در پایان خاطرنشان کرد: مزار مشاهیر برجسته ای مانند تختی که الگوی پهلوانی برای جوانان در همه دوره ها است در آرامستان ابن بابویه، باید به شکل مناسبی بازسازی شود که برای این منظور برنامه ریزی ها انجام می شود.