تردد بین استانی وسایل نقلیه در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳ درصد افزایش و در مقایسه با مدت مشابه خرداد ماه امسال نیز دو درصد افزایش داشته است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای علی اکبر آشوری مدیر […]

تردد بین استانی وسایل نقلیه در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳ درصد افزایش و در مقایسه با مدت مشابه خرداد ماه امسال نیز دو درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه های این سازمان با اشاره به این که در تیرماه امسال تردد بین استانی وسایل نقلیه افزایش داشت بیان کرد: تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در تیرماه امسال ۶۶ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۱۲۸ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به تیر ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه خرداد ماه سال جاری دو درصد افزایش را نشان می دهد.
آشوری در خصوص تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک گفت: تردد روزانه وسایل نقلیه سبک نسبت به تیرماه سال ۱۴۰۰، ۲۸ درصد افزایش داشته است که نشان دهنده افزایش سفرها در بازه زمانی تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است، همچنین متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک نسبت به خرداد ماه جاری، سه درصد افزایش داشت که به دلیل سفر های تعطیلات و سفرهای تابستانی در تیرماه ۱۴۰۱ بوده است.
مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به کمترین و بیشترین میزان تردد بین استانی وسایل نقلیه بیان کرد: بیشترین تردد بین استانی وسایل نقلیه در تاریخ ۱۶ تیرماه با دو میلیون و ۴۶۷ هزار و ۷۴۱ تردد بود، کمترین تردد در تاریخ ۱۳ تیرماه با یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۷۵ وسیله نقلیه بوده است.
آشوری افزود: در تیرماه سال جاری تردد ورود و خروج نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان‌های هرمزگان ۴۵ درصد، قم ۴۴ درصد و مازندران با ۳۹ درصد بیشترین افزایش را داشتند و استان‌های لرستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان به ترتیب با پنج درصد، شش درصد و ۹ درصد کمترین افزایش تردد را در بین استان‌های کشور داشتند.
مدیر مرکز مدیریت راه ها درباره آمار استفاده کنندگان کاربران جاده ای از سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ در تیرماه بیان کرد: در این مدت تعداد ۹۵۹ هزار و ۳۸ تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ برقرار شد که نسبت به مدت مشابه ماه ۳۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد، از این تعداد ۷۰۷ هزار و ۳۴۸ تماس توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه ها پاسخ داده شد که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: همچنین تعداد ۵۶ هزار و ۵۰۷ پیامک به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال شد که نسبت به مدت مشابه ماه قبل دو درصد کاهش داشته است، بیشترین سهم تماس ها از کل تماس برقرار شده با سامانه تلفنی ۱۴۱ مربوط به استان‌های مازندران، البرز، اصفهان بوده است.
آشوری بیان کرد: سهم پاسخگویی ستاد از تماس های ۱۴۱ برابر است با ۴۶ درصد و سهم پاسخگویی مرکز مدیریت راه های استان ها ۵۴ درصد بود که متوسط مدت پاسخگویی ۱۰۴ ثانیه بوده است.
مدیر مرکز مدیریت راه ها در خصوص بازدید کاربران جاده ای از وب سایت ۱۴۱ و اپلیکیشن ۱۴۱ بیان کرد: کل بازدید کاربران از وب سایت ۱۴۱ در تیرماه ۱۴۰۱، ۴۱۱ هزار بازدید بود که نسبت به مدت مشابه خرداد ماه ۷۴ درصد کاهش داشته است. وی افزود: همچنین کل درخواست اپلیکیشن ۱۴۱ در تیرماه امسال، ۱۸۳ هزار درخواست بود که نسبت به ماه قبل ۳۸ کاهش داشت.