هواشناسی روسیه اعلام کرد که هوای این کشور از امروز (دوشنبه) زمستانی می شود و در مسکو برف خواهد بارید. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، رومن ویلفاند، مدیر علمی مرکز هواشناسی روسیه به خبرگزاری تاس گفت: از روز چهارشنبه سرمای هوا تا ۵ درجه زیر صفر می رسد و بارش برف در مسکو تا […]

هواشناسی روسیه اعلام کرد که هوای این کشور از امروز (دوشنبه) زمستانی می شود و در مسکو برف خواهد بارید.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، رومن ویلفاند، مدیر علمی مرکز هواشناسی روسیه به خبرگزاری تاس گفت: از روز چهارشنبه سرمای هوا تا ۵ درجه زیر صفر می رسد و بارش برف در مسکو تا ۳ سانتی متر پیش بینی می شود.

ارتفاع برف در طول هفته به طور مداوم افزایش خواهد یافت. طبق محاسبات، در ابتدای هفته آینده ادامه خواهد داشت و گرم شدن هوا پیش بینی نمی شود.

او ادامه داد: بارش برف در طول زمستان ادامه خواهد داشت و ارتفاع آن تا ۱۰ سانتی متر می رسد.

اکنون برخی گمانه زنی ها درباره وضعیت جنگ اوکراین این پرسش را مطرح کرده است آیا برف و زمستان در نبرد بین روسیه و اوکراین تاثیر خواهد داشت.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: زمستان سرد می تواند عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین را تا ۶ ماه متوقف کند.

به نوشته نیویورک تایمز، باران و نرم شدن خاک در اواخر ماه نوامبر می تواند حرکت نیروهای اوکراینی و روسیه را کند و بارش برف سنگین احتمالی و هوای سرد نیز می تواند عملیات در میدان جنگ را متوقف کند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از “کالین کال” معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست نوشت: شما در حال حاضر شاهد آب و هوای ناملایم در اوکراین هستید که اوضاع را کمی کند می کند. شرایط گل آلود نیز انجام حملات در مقیاس بزرگ را دشوار کرده است.