رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خواستار میدان داری بسیج در استقرار نظام استاندارد شد معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خواستار میدان داری نهاد مردمی بسیج در استقرار نظام استاندارد در فارس شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت/استاندارد، دکتر اسلام پناه گفت: پایلوت این امر […]

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خواستار میدان داری بسیج در استقرار نظام استاندارد شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خواستار میدان داری نهاد مردمی بسیج در استقرار نظام استاندارد در فارس شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت/استاندارد، 
دکتر اسلام پناه گفت: پایلوت این امر مهم از فارس آغاز و به تدریج به دیگر نقاط کشور تسری داده شود.
 دکتر مهدی اسلام‌پناه در جریان سفر به شیراز و در دیدار با سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: 
بنای دولت مردمی در دوره تحولی، گشایش‌های اقتصادی است.
وی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب نیز طی دو سال اخیر به طور مکرر بر کیفی سازی تولید تاکید کرده‌اند، افزود: سازمان ملی استاندارد هم به جد در حال پیگیری این مهم است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استاندارد همچنین با تاکید بر این موضوع که نظارت این سازمان در حوزه کالا و خدمات، اطمینان سازی و اعتبار آفرینی در امر واردات، تولید و صادرات است، ضلع مردمی سازمان ملی استاندارد را مهم عنوان کرد و گفت: توسعه اقتصادی بدون نظام استانداردسازی، امکان پذیر نیست.
وی تصریح کرد: تا کیفیت کالای داخلی شکل نگیرد، نمی‌توان مردم را ملزم به خرید کالای داخلی کرد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: ریاست محترم جمهوری هم بر پیاده سازی نظام استانداردسازی و رشد و بهره وری تاکید ویژه دارند.
دکتر اسلام‌پناه خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران نیاز جدی به حمایت دستگاه های اجرایی، گروه های جهادی بسیج و سپاه دارد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم تا مدیران را از بسیج اساتید انتخاب کنیم، گفت: برای ما اهمیت دارد که مدیران گام دومی و پای کار باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید نماد جدیدی از جریان انقلاب نمایش داده شود، عنوان کرد: نهادهایی مانند سپاه و بسیج اعتبار آفرین هستند و از آنها می خواهیم که در دوران تحولی به کمک ما بیایند و میدان دار عرصه کیفیت و ایمنی برای همه مردم باشند.
دکتر اسلام‌پناه همچنین با اشاره به ماموریت چهارگانه سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر استانداردسازی، تایید صلاحیت، انطباق و اندازه شناسی گفت: این سازمان، تنها مرجع نشان حلال در کشور است.
او به وجود پژوهشگاه استاندارد با ۴ پژوهشکده فعال ویژه سازمان ملی استاندارد ایران هم اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد اساسی ما استانداردسازی مردمی در دولت مردمی است.
سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حاکمیت نگاه ارزشی در سازمان ملی استاندارد، گفت: ابتدا باید اعتماد به کالای داخلی ایجاد شود و بعد نسبت به معرفد آن اقدام کرد.
او با بیان اینکه در موضوع استاندارد سه مسئله وجود دارد، موضوع نخست را آموزش و توانمندسازی ذکر و عنوان کرد: در حوزه آموزش و توانمندسازی، سازمان استاندارد می تواند نقش مطالبه گر داشته باشد.
فرمانده سپاه فجر فارس؛ موضوع دوم و سوم را به ترتیب پژوهش و ارتقای سطح استاندارد و بهینه سازی و نظارت برشمرد و به نقش بسیج در استاندارد سازی و تحقق موضوعات فوق اشاره کرد.
سردار بوعلی ضمن اعلام آمادگی بسیج و سپاه برای همراهی با مجموعه استاندارد در راستای تحقق اهداف و پیشبرد ماموریت‌های سازمانی، خواستار استفاده از ظرفیت اساتید طی تفاهم‌نامه با سپاه فجر فارس شد.