هوش مصنوعی در مدیریت کسب‌وکار در حال تبدیل شدن به ابزاری برای ایجاد تغییرات بزرگ است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، طبق تحقیقات اعلام شده، ارزش بازار هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ برابر با ۶۲ میلیارد دلار بود و پیش‌بینی می‌شود که از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۸ نرخ رشد سالانه ۴۰.۲ درصدی را […]

هوش مصنوعی در مدیریت کسب‌وکار در حال تبدیل شدن به ابزاری برای ایجاد تغییرات بزرگ است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، طبق تحقیقات اعلام شده، ارزش بازار هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ برابر با ۶۲ میلیارد دلار بود و پیش‌بینی می‌شود که از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۸ نرخ رشد سالانه ۴۰.۲ درصدی را تجربه کند. در این مطلب به کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت کسب‌و‌کار می‌پردازیم.

استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کسب‌و‌کار چه مزایایی دارد؟
محبوبیت هوش مصنوعی در مدیریت کسب‌وکار عمدتاً به دلیل برنامه‌های کاربردی بسیاری است که در هر اندازه و هر صنعت در اختیار کسب‌و‌کارها قرار داده است. به عنوان مثال استفاده از یادگیری ماشینی در هوش مصنوعی این امکان را برای کسب و کارها فراهم کرده تا داده‌های بسیار بزرگ را به راحتی سازماندهی و درک کنند. هم‌چنین امکان شناسایی الگوها و روندهای موجود در داده‌ها و مدل‌های پیش‌بینی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ابزارها بینش‌های ارزشمندی به کسب‌و‌کارها ارائه می‌دهد که می‌توانند از آن در اتخاذ تصمیمات درست استفاده کنند.

با کمک ابزارهای هوش مصنوعی مانند Future Forge، کسب‌و‌کارها قادر به کسب مزیت رقابتی شده‌اند. این مزیت رقابتی می‌تواند ساده‌سازی فرآیندها، افزایش سرعت، کاهش نیاز به انرژی و زمان کارکنان، بهبود کارایی، بهینه‌سازی عملیات و بسیاری از موارد دیگر باشد که در نهایت به موفقیت بیشتر می‌انجامد. در ادامه این مزایا و کاربردها را در بخش‌های مختلف سازمان بررسی می‌کنیم.

هوش مصنوعی در مدیریت فرایندها پشتیبانی از مشتریان، خدمات و تجربه مشتری
همان‌طور که کسب‌وکار رشد می‌کند، یک حقیقت ثابت باقی می‌ماند؛ خدمات مشتریان پادشاه است. با وجود ضرورت وجود و حضور انسان در فرایندهای مرتبط با خدمات مشتریان، هوش مصنوعی فرصتی ارزشمند برای بهبود تجربه خدمات مشتری در اختیار کسب‌و‌کارها قرار می‌دهد. توانایی فوق‌العاده هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری و ارائه توصیه‌های شخصی‌سازی شده، موجب شده هوش مصنوعی در مدیریت کسب‌وکار تاثیر مفیدی داشته باشد.

در بخش خدمات مشتریان کسب‌و‌کارها می‌توانند از هوش مصنوعی برای برآورده کردن نیازها و ترجیحات منحصر به فرد هر مشتری استفاده کنند. این کار در نهایت موجب افزایش رضایت و وفاداری مشتری خواهد شد. در واقع هوش مصنوعی می‌تواند مکمل قدرتمندی برای کمک به کارکنان در ارائه خدمات استثنایی به مشتریان باشد.

برخی از مزایای کلیدی هوش مصنوعی در مدیریت کسب‌وکار برای بخش پشتیبانی، خدمات و تجربه مشتریان شامل موارد زیر است.

افزایش خودکارسازی
چت‌بات‌ها و دستیاران مجازی با استفاده از هوش مصنوعی به پرسش‌های مشتریان پاسخ می‌دهند، آن‌ها را راهنمایی می‌کنند و بیشتر وظایف روتین بخش ارتباط با مشتریان را به راحتی بر عهده می‌گیرند. این کار به کارکنان پشتیبانی مشتری اجازه می‌دهد تا بر روی چالش‌های پیچیده‌تر تمرکز کنند.

در دسترس بودن ۲۴/۷
چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی و دستیاران مجازی این امکان را برای کسب‌و‌کارهافراهم می‌کنند تا به صورت شبانه‌روزی پشتیبانی خوبی از مشتری ارائه دهند. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که در هر ساعتی از شبانه‌روز به سرعت به پرسش‌ها و دغدغه‌های مشتریان پاسخ مناسب داده ‌می‌شود.

تغییرات هوش مصنوعی در مدیریت کسب و کارها
هوش مصنوعی در مدیریت کسب‌وکار در حال تبدیل شدن به ابزاری برای ایجاد تغییرات بزرگ است. AI با ارائه‌ی راهکارهای نوآورانه می‌تواند فرآیندهای پیچیده را ساده کند. طبق تحقیقات اعلام شده، ارزش بازار هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ برابر با ۶۲ میلیارد دلار بود و پیش‌بینی می‌شود که از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۸ نرخ رشد سالانه ۴۰.۲ درصدی را تجربه کند. در این مطلب به کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت کسب‌و‌کار می‌پردازیم.

استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کسب‌و‌کار چه مزایایی دارد؟
محبوبیت هوش مصنوعی در مدیریت کسب‌وکار عمدتاً به دلیل برنامه‌های کاربردی بسیاری است که در هر اندازه و هر صنعت در اختیار کسب‌و‌کارها قرار داده است. به عنوان مثال استفاده از یادگیری ماشینی در هوش مصنوعی این امکان را برای کسب و کارها فراهم کرده تا داده‌های بسیار بزرگ را به راحتی سازماندهی و درک کنند. هم‌چنین امکان شناسایی الگوها و روندهای موجود در داده‌ها و مدل‌های پیش‌بینی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.