وزیر امور خارجه سوریه به دعوت همتای تونسی خود فردا (دوشنبه) به تونس سفر می کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، پایگاه خبری العهد امروز (یکشنبه) به نقل از وزارت امور خارجه سوریه اضافه کرد که «فیصل المقداد» فردا (دوشنبه) به دعوت همتای تونسی خود به این کشور آفریقایی سفر می‌کند. پیشتر رسانه‌های سوریه […]

وزیر امور خارجه سوریه به دعوت همتای تونسی خود فردا (دوشنبه) به تونس سفر می کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، پایگاه خبری العهد امروز (یکشنبه) به نقل از وزارت امور خارجه سوریه اضافه کرد که «فیصل المقداد» فردا (دوشنبه) به دعوت همتای تونسی خود به این کشور آفریقایی سفر می‌کند.

پیشتر رسانه‌های سوریه روز چهارشنبه گذشته به نقل از آسوشیتدپرس گزارش دادند که پس از اعلام تونس مبنی بر تعیین سفیر جدید در دمشق، سوریه نیز سفارت خود را در تونس بازگشایی خواهد کرد.

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در همان زمان از توافق دمشق برای بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور خبر داد و افزود: سوریه و تونس در بیانیه مشترک تاکید کردند که دمشق به طور فوری با تعیین سفیر جدید تونس در سوریه از سوی قیس سعید، رئیس جمهور این کشور موافقت کرده است.

منابع دیپلماتیک عربی در هفته گذشته در گفت وگو با روزنامه الوطن سوریه گفته بودند که فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه هفته آینده سفری به الجزایر و تونس خواهد داشت.

به گفته این منابع، انتظار می‌رود در این سفر سفارت دمشق در تونس بازگشایی شود و نماینده سوریه در این کشور در سطح سفیر خواهد بود.

منابع دیپلماتیک عربی همچنین اعلام کردند که تونس نیز سفیر جدید خود در سوریه را مشخص کرده و این امر در پی دستور رئیس جمهور تونس به وزیر خارجه این کشور انجام شده است.

این منابع عربی خاطرنشان کردند که وزارت خارجه تونس محمد المهذبی را به عنوان سفیر خود در سوریه انتخاب کرده است و استوارنامه این سفیر به دمشق ارسال شده است.

تونس جدیدترین کشور عربی است که پس از یک دهه قطع روابط خود با سوریه، روابط را با دمشق از سر گرفته است.

تونس در سال ۲۰۱۲ سفارت خود را در دمشق تعطیل کرده بود.

این اعلام، آخرین گام در روند منطقه‌ای برقراری روابط با دمشق است که از زمان زلزله مرگبار ۶ فوریه در سوریه و ترکیه و برقراری مجدد روابط بین عربستان سعودی و ایران با میانجی‌گری چین تسریع شده است.

تنش در روابط سوریه و برخی دولت های عربی در سال ۲۰۱۱ میلادی روی داده بود و متعاقب آن عضویت سوریه در اتحادیه عرب به حالت تعلیق درآمد.