رییس کل دادگستری استان یزد گفت: تحولات اخیر یک آشوب تحمیلی و مصنوعی همراه با حمایت رسانه‌های غربی، عبری و عربی بود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، غلامعلی دهشیری روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مدیران ارشد قضایی استان با ائمه جمعه یزد ضمن تشریح وضعیت خطیر جهان و تبیین […]

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: تحولات اخیر یک آشوب تحمیلی و مصنوعی همراه با حمایت رسانه‌های غربی، عبری و عربی بود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، غلامعلی دهشیری روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مدیران ارشد قضایی استان با ائمه جمعه یزد ضمن تشریح وضعیت خطیر جهان و تبیین وضعیت کشور گفت: ایران اسلامی و حسینی با وجود همه تهدیدات، تحریم‌های دشمن، کارشکنی ها، و مشکلات و القائاتی که از گوشه و کنار می‌شود، به برکت رهبری‌های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب و همدلی و تعامل مسئولان عالی و همراهی و بصیرت مردم که در روزهای اخیر خروش جمعیت میلیونی آنان را در حمایت از امنیت و امنیت سازان و نفی سلطه دشمنان و تجزیه طلبان در سراسر کشور شاهد بودیم، لنگرگاه ثبات و امنیت است.

وی افزود: صرف نظر از برخی بحرانها، اغتشاشات و آشوب‌های تحمیلی و مصنوعی، که همراه با سونامی رسانه‌ای غربی، عبری و عربی و همراهی تعداد اندکی فریب خورده یا مزدور با رفتار خشونت آمیز بوده، قاطبه مردم و جوانان ما در مسیر انقلاب، صبر و عقلانیت در حمایت از نظام، ولایت و آمارن‌های امام راحل قرار دارند و مسیر تعالی را می‌پیمایند.
رییس کل دادگستری استان ضمن تقدیر مواضع و واکنش‌های هوشمندانه روسای قوای سه گانه در قبال این قضیه اخیر، ابراز داشت: دقت نظر، پیگیری دقیق موضوع و مواضع هوشمندانه رئیس جمهور و تدابیر حکیمانه و اقدامات شجاعانه و قانون مدارانه رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس آب سردی بر آتش بیاری دشمنان و منافقان برای تشدید تقابل و دو قطبی سازی با حاکمیت بود.
دهشیری موج سواری دشمنان و ضد انقلاب روی قضایای اخیر، آن هم در اثنای راهپیمایی میلیونی و باشکوه ایام اربعین حسینی را برای قاطبه مردم ناراحت کننده و تاسف انگیز ذکر کرد و ادامه داد: حوادث اخیر بر ضرورت چاره اندیشی، هم اندیشی، تفاهم و تعامل برای برنامه ریزی برای اصلاح برخی شیوه‌ها و آسیب شناسی جامع توسط متولیان حوزه قانون، فرهنگ و امنیت دارد.
وی تأکید کرد: امروز مردم و خانواده‌ها با وجود تورم و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم اقتصادی دشمن، از معضلات فضای مجازی، جنگ نرم، گسترش ابتذال و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی و معضل طلاق و… رنج می‌برند و از تعمیق و گسترش این مشکلات هراس دارند.
رییس کل دادگستری استان گفت: دولت‌ها و دستگاه‌های مسئول تا حد خاصی می‌توانند فضا و صحنه را مدیریت کنند و آنچه باقی می‌ماند تکثیر آسیب‌های اجتماعی و قربانیان این مشکلات و به تبع آن افزایش جرم و جنایات و بالا رفتن ورودی پرونده‌های قضایی و درگیر شدن دادگستری با افزایش ورودی، اطاله دادرسی، مشکلات در رسیدگی‌ها، فرسودگی منابع انسانی است.
وی خاطرنشان ساخت: کار دستگاه قضایی در این وضعیت بسیار سنگین، سخت و طاقت فرسا است، بنابر این باید مشکلات به ویژه در جاهایی که منشا و بستر جرایم است، با سرعت بیشتری حل و ساماندهی شود.