شاه بوف زخمی توسط مرد مریوانی درمان شد و به آغوش طبیعت بازگشت رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت: یک بهله شاه بوف توسط یک دوستدار محیط زیست و حامی حیوانات به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ صباح پناهی اظهار […]

شاه بوف زخمی توسط مرد مریوانی درمان شد و به آغوش طبیعت بازگشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت: یک بهله شاه بوف توسط یک دوستدار محیط زیست و حامی حیوانات به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ صباح پناهی اظهار کرد: این جوان اهل مریوان یک شاه بوف زخمی را نجات داده و جهت تیمار و رها سازی در زیستگاه های مناسب این پرنده را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داد.
وی افزود: پس از بررسی های دامپزشکی و با توجه به شرایط مطلوب و اطمینان کامل ازسلامت آن، به دامان طبیعت بازگردانده خواهدشد.
وی با قدردانی از دیدگاه محیط زیستی این فرد دوستدار طبیعت و محیط زیست، عنوان کرد: این اولین قدم و هدف مقدس محیط زیستی توسط دوستدارن محیط زیست نیست که در حفاظت و نگهداری حیات وحش و محیط زیست تلاش کرده است و هر روز به جمع همیاران و دوستداران محیط زیست درشهرستان افزوده می شود.
شاه‌بوف با نام علمی (Bubo bubo) پرنده ای از خانواده جغد، بزرگ‌ترین نوع جغد ایران و دو برابر جغد گوش‌دراز است. شاه‌بوف در حدود ۷۰ سانتیمتر طول دارد.

این پرنده دارای گوشپرهای مشخص، سینه زرد مایل به قهوه‌ای بارگه‌های پهن، چشم‌های درشت نارنجی رنگ، سطح پشتی زرد مایل به قهوه‌ای بالکه‌های قهوه‌ای پررنگ است.

شاه بوف ها بالاترین حلقه زنجیره غذایی در اکوسیستم هستند. شاه بوف ها در کنترل تعداد جوندگان در اکوسیستم های مختلف نقش اساسی دارند. حذف این گونه ها می تواند به طور قابل توجهی موجب افزایش جمعیت جوندگان شود.