دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در پرونده «ایرتویا» و «نگین خودرو»، تاکنون ۲۳۴ خودرو را تحویل مشتریان دادیم و ۱۸۰ خودروی دیگر هم به زودی تحویل مشتریان خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی روز سه شنبه با اشاره به اینکه پرونده ایرتویا و نگین خودرو […]

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در پرونده «ایرتویا» و «نگین خودرو»، تاکنون ۲۳۴ خودرو را تحویل مشتریان دادیم و ۱۸۰ خودروی دیگر هم به زودی تحویل مشتریان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی روز سه شنبه با اشاره به اینکه پرونده ایرتویا و نگین خودرو به عنوان یکی از پرونده های خاص این دادستانی افزود: رسیدگی به این پرونده به صورت هفتگی در دستور کار قرار داشته است.

وی اظهار داشت: پرداخت طلب مابقی افرادی که خودرو به آنها تحویل داده نشده و تمایل به اعاده وجوه پرداختی دارند، مطابق شاخص بانک مرکزی انجام می‌شود و حتی در تعطیلات آخر هفته جاری نیز فرایند تکمیل ثبت نام‌ها انجام خواهد شد.

صالحی تصریح کرد: مزایده ۵۲ دستگاه از خودروهای شرکت‌های ایرتویا و نگین خودرو تا چند روز آینده انجام خواهد شد و مصوب کردیم که این پرونده هر چه سریعتر با تلاش جهادی همکاران به نتیجه نهایی برسد.

به گزارش ایرنا، ۲۵ مهر ۱۳۹۷ عباس جعفری دولت آبادی دادستان وقت تهران درباره این پرونده گفت که در مورد پرونده‌های وارداتی خودرو، یک پرونده از بندرعباس به دادگاه ارجاع و تکمیل تحقیقات آن به تهران اعلام شده است که طی چند روز گذشته در این زمینه مدیر شرکت گروه ایرتویا و یکی از کارکنان گمرک دستگیر شده و تحقیقات پرونده در حال انجام است.

وی افزود: درباره پرونده واردات خودرو که مربوط به بیش از ۶ هزار خودرو است نیز ۲ نفر دستگیر شده‌اند که تحقیقات وارد مراحل جدیدی شده و پیشرفت خوبی داشته است و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

مرداد ماه سال ۹۹ دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت‌های نگین خودرو، ایرتویا، آریتا، نگین خودروی ایرسا در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی زرگر برگزار شد.

این پرونده که از بندرعباس به تهران آمد، متهم ردیف اول آن ناصر حدادزاده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به صورت گسترده و با علم به موثر بودن آن در مقابله با نظام از طریق مشارکت در قاچاق سازمان یافته تعداد ۵۴ هزار و ۳۲۳ دستگاه انواع خودرو خارجی به نام شرکت‌های نگین‌خودرو، ایر تویا، آریتا و نگین خودرو ایرسا، در بازه زمانی سال‌های ۹۰ تا ۹۷ از طریق وارکالا با اسناد و مجوزهای جعلی محاکمه شد و ۱۱ متهم دیگر نیز محاکمه شدند.