الحاق پهنه ۲۱۹ هکتاری درسنندج برای تامین زمین ۸۰۰۰ متقاضی نهضت ملی مدیر کل راه و شهرسازی کردستان از موافقت کارگروه امور زیربنایی استان با الحاق ۲۱۹ هکتار از اراضی واقع در شمال شهر سنندج به محدوده شهر به منظور اجرای طرح های توسعه شهری از جمله طرح نهضت ملی مسکن خبر داد. به گزارش […]

الحاق پهنه ۲۱۹ هکتاری درسنندج برای تامین زمین ۸۰۰۰ متقاضی نهضت ملی

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان از موافقت کارگروه امور زیربنایی استان با الحاق ۲۱۹ هکتار از اراضی واقع در شمال شهر سنندج به محدوده شهر به منظور اجرای طرح های توسعه شهری از جمله طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش رکنا از کردستان؛ جهانگیر الیاسی اظهار کرد: در راستای تامین زمین لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و به ویژه در شهر سنندج اقدامات خوبی انجام شده که پهنه ۲۱۹ هکتاری شمال شهر سنندج از جمله موارد اخیر است که پس از انجام مطالعات و پیشنهاداین اداره کل برای الحاق آن به محدوده شهر سنندج خوشبختانه در جلسه کارگروه امور زیربنایی توسعه روستایی و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

الیاسی خاطرنشان کرد:با تصویب الحاق این ۲۱۹ هکتار در جلسه امروز و تصویب نهایی آن در شورای عالی شهرسازی و معماری حدود هشت هزار نفر دیگر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر سنندج، زمین مورد نیازشان برای احداث مسکن تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در جلسه شورای مسکن استان که چهارشنبه در محل استانداری کردستان برگزار شد با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در شهر سنندج گفت: در سنندج تعهد ما برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی ۱۲هزارو۸۹۱ واحد است که برای این سهمیه ۶۹ هزار و ۶۳۴ نفر ثبت نام کرده و ۳۰ هزار و ۴۷۸ نفر تایید شده نهایی واجد شرایط داریم.
الیاسی ادامه داد: در سنندج ۳هزارو۶۱۹ نفر تخصیص پروژه شده اند و انشالله با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و الحاقات مورد نظر زمین تمامی متقاضیان تامین خواهد شد.