معرفی برترین‌های جشنواره گاز و رسانه کردستان/مسئولان موظفند در راستای انعکاس واقعیت‌ها و خدمات انجام شده، ارتباط نزدیکی با رسانه‌ها داشته باشند معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در مراسم دومین جشنواره گاز و رسانه استان کردستان گفت: مسئولان وظیفه دارند در راستای انعکاس واقعیت‌ها و خدمات انجام شده، ارتباط نزدیکی با رسانه‌ها […]

معرفی برترین‌های جشنواره گاز و رسانه کردستان/مسئولان موظفند در راستای انعکاس واقعیت‌ها و خدمات انجام شده، ارتباط نزدیکی با رسانه‌ها داشته باشند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در مراسم دومین جشنواره گاز و رسانه استان کردستان گفت: مسئولان وظیفه دارند در راستای انعکاس واقعیت‌ها و خدمات انجام شده، ارتباط نزدیکی با رسانه‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ عبدالله رشیدی‌پور روز یکشنبه در اختتامیه دومین جشنواره گاز و رسانه کردستان در سنندج، نقش رسانه‌ها را در شفافیت‌سازی عملکرد دستگاه‌ها بسیار مهم دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها وظیفه دارند در بحث استفاده درست از انرژی از جمله گاز طبیعی، نقش پررنگی ایفا کنند.وی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح را وظیفه هر رسانه‌ای برشمرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند راه و روش درست استفاده از انرژی را به جامعه بیان کنند، مقوله‌ای که شاید مسئولان از عهده آن برنیایند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بر لزوم فرهنگ‌سازی استفاده درست از گاز در مدرسه و از سنین کودکی تاکید کرد و گفت: گاهی اوقات، اتفاقاتی می‌افتد که در صورت انعکاس، ضرر آن برای جامعه بیشتر است که رسانه‌ها در این رابطه باید هوشیارانه عمل کنند.

ارسال ۳۸۶ اثر به جشنواره گاز و رسانه

مدیرعامل شرکت گاز کردستان نیز در این مراسم گفت: ۳۸۶ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره گاز و رسانه ارسال شد ۱۹۳ اثر آن برای داوری در ۶ بخش و پنج محور انتخاب شد.

احمد فعله‌گری برگزاری این جشنواره را گامی در جهت تبیین انعکاس خدمات نظام در بحث گازرسانی دانست و از رسانه‌ها خواست در راستای فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از گاز طبیعی در جامعه قدم بردارند.

وی با بیان اینکه هفته اخیر شاهد چند انفجار ناشی از استفاده نادرست از گاز طبیعی و وسایل گازسوز بودیم، ادامه داد: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی استفاده درست از وسایل گازسوز و کاهش خطرات، می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از انجام ۱۵ هزار و ۷۰۰ بازدید از ادارات و موتورخانه‌ها در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با وجود سرمای هوا و بارش سنگین برف، در هیچ جای استان قطعی یا افت فشار گاز گزارش نشد.

فعله‌گری از گازرسانی به ۲۰۰ واحد تولیدی در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در سال جاری تعهد کردیم به یک شهر و ۹۵ روستا گازرسانی کنیم که محقق شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون هزار و ۵۷۳ روستای کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند است، اضافه کرد: کلنگ عملیات گازرسانی به ۶۰ روستای باقی مانده نیز بر زمین زده شد.

براساس آرای هیات داوران، شیرین مرادی از خبرگزاری فارس و کلثوم مومنی از ایرنا بطور مشترک مقام اول بخش گزارش را به خود اختصاص دادند، فاطمه ملایی از هفته‌نامه سیروان و سروش حبیبی از خبرگزاری کردپرس بطور مشترک دوم شدند و جایزه مقام سوم نیز به یحیی صمدی از هفته‌نامه آوات اهدا شد.

میترا محمدی و شاهین فرهاد از واحد خبر صداوسیما به ترتیب رتبه‌های اول و دوم بخش فیلم را کسب کردند و صبا سیجانی از شبکه سحر کردی نیز به مقام سوم این بخش دست یافت.

در بخش عکس نیز، بختیار صمدی از خبرگزاری فارس رتبه اول را کسب کرد، سیدمصلح پیرخضرانیان از ایرنا صاحب رتبه دوم شد، کیوان فیروزه‌ئی از تسنیم و هژیر الله‌مرادی از کردپرس نیز به مقام سوم رسیدند ضمن اینکه اثر جلال داسار از خبرگزاری مهر نیز شایسته تقدیر شناخته شد.
در بخش ویژه فیلم نیز به ترتیب بهنام امیری، دلنیا محمدی و مرتضی یوسفی از معاونت خبر صداوسیمای کردستان حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در بخش ویژه مکتوب نیز عدالت ناصری از شبستان جایزه رتبه اول را دریافت کرد، عادل خلیلیان از نشریه کردستان ورزشی دوم شد و جایزه سوم به سارا فیضی از روزنامه عصر رسانه اهدا شد.

نشمین نوشادی از نشریه گوران حائز رتبه اول بخش مصاحبه شد، هیوا محمدپور از سایت بارانی‌نیوز به رتبه دوم دست یافت و فرانک کیانپور از ایسنا و وریا کرمی از ایرنا بصورت مشترک جایزه رتبه سوم این بخش را دریافت کردند.

در بخش خبر نیز، هژیر الله‌مرادی از روزنامه روژان حائز رتبه اول شد، عدالت ناصری از شبستان دوم و زهره نادری‌مقدم از نشریه خبر کردستان سوم شد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان