رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا گفت: بررسی استیضاح «جو بایدن» پس از تحقیقات درباره معاملات تجاری فرزندش «هانتر بایدن»، «امری عادی و رو به جلو» است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تارنمای خبری آکسیوس، کوین مک کارتی روز گذشته در یک برنامه شبکه خبری فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که […]

رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا گفت: بررسی استیضاح «جو بایدن» پس از تحقیقات درباره معاملات تجاری فرزندش «هانتر بایدن»، «امری عادی و رو به جلو» است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تارنمای خبری آکسیوس، کوین مک کارتی روز گذشته در یک برنامه شبکه خبری فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که آیا ماه آینده بررسی ها برای استیضاح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را صورت می‌دهد یا خیر، گفت: اگر به تمام اطلاعاتی که تاکنون توانسته‌ایم جمع‌آوری کنیم دقت کنید، بررسی استیضاح [جو بایدن]، یک اقدام عادی رو به جلو است.

رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده افزود: بسیاری از سوالات بی پاسخ مانده و برای اینکه بتوانید به پاسخ این سوال‌ها برسید، به تحقیقات استیضاح نیاز دارید تا به کنگره، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها این اختیار را بدهید که بتوانند پاسخ‌هایی که مردم آمریکا حق دانستن آن را دارند، دریافت کنند.

پس از اینکه مک کارتی اعلام کرد ممکن است روند تحقیقات استیضاح بایدن را که برخی جمهوریخواهان مجلس آمریکا بر آن اصرار دارند، آغاز کند، تعداد دیگری از هم حزبی‌های این اقلیت ماجراجو عنوان کردند که این اقدام شتابزده در نهایت می‌تواند به پیروزی وی در انتخابات ۲۰۲۴ منجر شود.

به تازگی مک کارتی، بایدن را تهدید کرد که در صورت مخفی کردن اطلاعات خانواده‌اش، روند استیضاح او از ماه آینده میلادی (سپتامبر) آغاز می‌شود.

تحقیقات رئیس مجلس نمایندگان آمریکا چند روز پس از آن آغاز شد که سناتور چاک گراسلی از ایالت آیووا و جیمز کومر رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان گزارشی از پلیس فدرال آمریکا (FBI) را منتشر کردند که در آن ادعاهایی مربوط به فساد همکاری فرزند بایدن با شرکت انرژی اوکراینی «بوریسما» را مستند کرده بود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که روزنامه نیویورک پست هم گزارش داده بود که دوون آرچر دستیار پیشین هانتر، این هفته پشت درهای بسته در کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان بر سر موضوعات پیش آمده شهادت خواهد داد. گفته می‌شود این شاهد خواهد گفت که هانتر از نفوذ پدرش در زمانی که سمت معاون رئیس‌جمهوری را برعهده داشت استفاده کرده و وی در جریان مکالمات تلفنی شرکای خارجی هانتر قرار داشته است.