وزیر علوم با اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز دیدار و گفت‌وگو کرد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه برنامه‌های خود در استان فارس به عنوان نماینده دولت، در دانشگاه شیراز حضور یافت، از خوابگاه شهید مفتح بازدید و با اعضای هیئت علمی این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران […]

وزیر علوم با اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز دیدار و گفت‌وگو کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه برنامه‌های خود در استان فارس به عنوان نماینده دولت، در دانشگاه شیراز حضور یافت، از خوابگاه شهید مفتح بازدید و با اعضای هیئت علمی این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم/ دانشگاه شیراز، دکتر محمدعلی زلفی‌گل شامگاه شنبه در نشست و گفت‌وگو با استان دانشگاه شیراز با تبریک هفته دولت، اظهار داشت: دانشگاه شیراز به‌دلیل اینکه جسارت تأسیس مقاطع دکترا را در کشور داشت، باید ویژه دیده شود؛ چون اولین دانشگاهی بود که دوره دکتری را در کشور تأسیس کرد و نهاد تولید علم را دانشگاه شیراز کاشت‌.
وی با بیان اینکه دانشگاه شیراز از این نظر دانشگاهی مرزشکن است، گفت: کمبود اعتبارات درست است و اکثر دانشگاه‌ها این مشکل را دارند، حتی گاهی دانشگاه‌هایی که در شهرستان‌ها هستند، امکانات بیشتری نسبت به دانشگاه‌هایی که در مرکز هستند، دارند.
وزیر علوم با تایید مشکلات مطرح شده در این جلسه ازسوی اعضای هیأت‌علمی عنوان‌ کرد: با وجود همه محدودیت‌ها سال گذشته دانشگاه شیراز بیش از ۱۱۰درصد تخصیص اعتبار داشت، درحالیکه در سال‌های قبل ۹۵درصد بود، البته محدودیت‌ها وجود دارد.
دکتر زلفی‌گل درباره مباحث مطرح شده درباره حقوق کارکنان نیز گفت: تلاش می‌کنیم برای بهبود معیشت هم کارکنان و هم اعضای هیأت‌علمی  خوش بین هستم که در آینده نزدیک اتفاقات خوبی رقم بخورد. علاوه‌بر اینکه درصددیم کمبودها را جبران کنیم، پایه‌های تشویقی نیز اضافه شده و به ۶۰ پایه رسیده است، فردی که فعال باشد می‌تواند سالی ۳ پایه ارتقاء پیدا کند.
وی با تاکید بر بهبود معیشت کارکنان افزود: برای مسکن با استاندار فارس صحبت شده تا برای ساخت مسکن اعضای هیأت‌علمی زمینی تامین شود و معاون اول رئیس‌جمهور نیز به‌جد این مسأله را پیگیری می‌کند‌. در زمینه‌ی تجهیزات نیز اقداماتی صورت گرفته، امیدوارم به نتیجه برسد، 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سعی داریم که مشکلات برطرف شود و نسبت به آینده خوش‌بین هستم، افزود: با جراحی اقتصادی که دولت و رئیس جمهور انجام داد و تبعاتش را خرید در ابعاد ملی و بین‌المللی اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.
کمک مالی به پایان‌نامه‌های فناورانه 
دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم نیز در این نشست گفت: اعضای هیأت‌علمی که دانشجویانشان در زمینه‌ی فناوری پایان‌نامه داشته باشند، بین ۲۰ تا ۹۰ میلیون تومان کمک می‌شوند، نکته دیگر اینکه، در ماده ۳۴ ضوابط بودجه ۱۴۰۱ اعلام شده که ۱۰ درصد از اعتبار تملک دارایی را می‌توان برای فناوری و مراکز رشد استفاده کرد که برای استان فارس رقم بالایی به شمار می‌رود که باید آن را پیگیری کرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌ها در انتهای سال تخصیص داده شد، افزود: امسال نیز به دنبال این هستیم که عدد بیشتری را برای این منظور اختصاص دهیم.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از طرح ترویج کارآفرینی خبر داد که ۳۰هزار دانشجو را پوشش می‌دهد و اضافه کرد: به هر دانشجو  مبلغ مشخصی اعتبار می‌دهیم تا در دوره‌های کارآفرینی بتواند شرکت کند، همچنین طرح دستیار فناوری  را داریم که کمک خیلی خوبی برای دانشجویان است  تا در حوزه فناوری وارد شوند.
دکتر خیرالدین عنوان کرد: ۳۶۰میلیارد تومان اعتبار به پارک علم و فناوری داده شد که دانشکده‌های مختلف دانشجویان خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی کنند.
تاکید رئیس دانشگاه شیراز بر حل مسائل جامعه توسط دانشگاه
دکتر محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز، در نشست وزیر علوم با شورای دانشگاه شیراز، ضمن گرامیداشت هفته‌ی دولت، اظهار داشت: اگر برای دانشگاه‌ها سه وظیفه در نظر‌ بگیریم، وظیفه اول تربیت نیروی متخصص برای جامعه است، وظیفه دوم تولید علم و حرکت در مرزهای دانش و وظیفه سوم، کمک به حل مسائل جامعه است که در هر سه بخش دانشگاه شیراز پیشتاز و موفق بوده و است.

وی گفت: در بخش اول بیش از ۱۴۰هزار نفر از دانشگاه شیراز مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا گرفته‌اند و بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز در عرصه‌ی تولید و اشتغال افراد بسیار موفقی هستند، به‌طور مثال در شهرک‌ صنعتی شیراز اکثر کسانی که صنایع بزرگ را اداره می‌کنند، از دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز هستند.
گفتنی‌ست، تعدادی از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه شیراز در این نشست به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و طرح مشکلات و پیشنهادات خود با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت‌همراه پرداختند.
بازدید وزیر علوم از خوابگاه شهید مفتح 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه، طی بازدیدی از خوابگاه شهید مفتح دانشگاه شیراز، در جریان روند تعمیر و نوسازی این خوابگاه قرار گرفتند.
دکتر محمدعلی زلفی‌گل، در سفر دوروزه خود به استان فارس، به‌مناسبت هفته دولت، با حضور در دانشگاه شیراز از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین خوابگاه دانشجویی کشور، (خوابگاه شهید مفتح شیراز) بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت عملیات نوسازی این خوابگاه قرار گرفت.
خوابگاه شهید مفتح، با قدمت بیش‌از سی‌سال و زیربنای حدود ۳۰هزار مترمربع، به‌عنوان بزرگ‌ترین خوابگاه‌های دانشجویی کشور شناخته می‌شود و در ۴بلوک و ۱۳طبقه، با ۷۰۰ اتاق طراحی شده است.