مراسم بزرگداشت روز پزشک و داروساز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر روز سه‌شنبه اول شهریورماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «ایثار»، محمدباقر قالیباف، […]

مراسم بزرگداشت روز پزشک و داروساز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر روز سه‌شنبه اول شهریورماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «ایثار»، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به زحمات پزشکان در سال‌های دفاع مقدس و حضور آنها در بیمارستان‌های صحرایی با وجود امکانات محدود در آن ایام، گفت: زمانی که رزمندگان ما در سال‌های دفاع مقدس به سمت دشمن شجاعانه حرکت می‌کردند یکی از نگرانی‌ها بحث مجروحیت رزمندگان بود زیرا حتی امکانات اولیه برای درمان با مشکل همراه بود اما معرفت، فداکاری، شجاعت و عشق جامعه پزشکی به رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس فراموش نشدنی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از جامعه پزشکی در طول سال‌های دفاع مقدس و دوران گسترش ویروس کرونا در کشور گفت: در دوران کرونا شاهد فداکارهای جامعه پزشکی بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال از دفاع مقدس بودیم و به عنوان یک رزمنده سال‌های دفاع مقدس قدرشناس جامعه پزشکی در سال‌های کرونا و دفاع مقدس هستم.
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع سلامت و تبریک روز پزشک، گفت: دانش و علم پزشکی در دین اسلام مورد توجه قرار دارد، اینکه اگر شخصی جان یک نفر را نجات دهد جان جامعه را نجات داده است و این نشانه اهمیت شغل پزشکی در احادیث است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به سابقه و جایگاه علم پزشکی در کشور، گفت: علم پزشکی در کشور ما در منطقه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است با وجود بحران ویروس کرونا در سال‌های اخیر با کمک و حمایت مردم و تعطیلی مراکز آموزشی و فرهنگی در کشور توانستیم این بحران را پشت سر بگذاریم.
در این مراسم از جمعی از پزشکان پیشکسوت، خانواده شهید مدافع سلامت «محمد زارع جوشقانی» و «هدایت اله نحوی» دارای تجربه هشت سال جراحی در سال‌های دفاع مقدس با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیر و تجلیل شد.