هیأت صلح امام زاده هاجر خاتون سنندج افتتاح شد در ششمین روز از هفته قوه قضاییه و با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، معاون دادستان عمومی و انقلاب سنندج و جمعی از مسئولین ، هیأت صلح امام زاده هاجر خاتون سنندج افتتاح […]

هیأت صلح امام زاده هاجر خاتون سنندج افتتاح شد

در ششمین روز از هفته قوه قضاییه و با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، معاون دادستان عمومی و انقلاب سنندج و جمعی از مسئولین ، هیأت صلح امام زاده هاجر خاتون سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، در این مراسم ، بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی ، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه را از مهمترین راهبردهای قوه قضاییه ذکر کرد و افزود :هدف از افتتاح این هیأتهای صلح ، استفاده از ظرفیت مساجد ، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش است.

اسدی افزود: استفاده از ظرفیت معتمدین و ریش سفیدان در اختلافات جامعه ، سبب ایجاد محبت و مودت بیشتر در میان اقشار مختلف جامعه می شود .

وی تاکید کرد : تقدم فرهنگ صلح و سازش بر قضاوت در جامعه سبب می شود تا از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری شود و این مسئله سبب کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری می شود.
در ادامه این جلسه رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به تمامی فعالین در عرصه عدالت گستری ، اظهار داشت : هیأتهای صلح باید آسیب های اجتماعی و جرایم اولویت دار مناطق مختلف را شناسایی نموده و بر این اساس در جهت کاهش این مشکلات تلاش کنند.

وی به حدیث حضرت علی (ع) در این خصوص اشاره کرد و افزود : آن حضرت در آخرین سالهای حیات پربرکت شان فرزندان خود را به سازش و مصالحه دعوت می نمود و این مسئله اهمیت اصلاح ذات البین را آشکار می کند .

در پایان این مراسم ابلاغ ۴ نفر از صلح یاران توسط معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اهدا گردید.
شایان ذکر است که مرقد بی بی هاجرخاتون خواهر گرامی و مکرمه امام رضا(ع) در شهر سنندج قرار دارد و همواره میزبان دوستداران اهل بیت علیهم السلام است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان