نظامیان زخمی اسرائیلی به نتانیاهو اجازه عیادت ندادند یک رسانه اسرائیلی گزارش داده نظامیان زخمی این رژیم با عیادت «بنیامین نتانیاهو» از آنها در «مرکز درمانی شیبا» مخالفت کرده‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، یک رسانه اسرائیلی گزارش داده نظامیان زخمی این رژیم با عیادت «بنیامین نتانیاهو» از آنها در «مرکز درمانی شیبا» […]

یک رسانه اسرائیلی گزارش داده نظامیان زخمی این رژیم با عیادت «بنیامین نتانیاهو» از آنها در «مرکز درمانی شیبا» مخالفت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، یک رسانه اسرائیلی گزارش داده نظامیان زخمی این رژیم با عیادت «بنیامین نتانیاهو» از آنها در «مرکز درمانی شیبا» مخالفت کرده‌اند.

این خبر را کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده است اما هنوز به دلیل آن اشاره نکرده است.

پیش از این گزارش‌هایی از اختلافات در کابینه جنگی نتانیاهو و همچنین اختلاف در صفوف ارتش رژیم اسرائیل منتشر شده است. بسیاری از نظامیان اسرائیلی نتانیاهو را مقصر عملیات ۷ اکتبر می‌دانند.

ساعاتی قبل‌تر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که در نشست کابینه رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه تنش شدیدی بین اعضای کابینه ایجاد شده است.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، «عدم تحقق هرگونه دستاورد در جنگ غزه، موضوع اختلاف میان اعضای کابینه وزیران رژیم صهیونیستی بوده است».

این شبکه خبری نوشت که در این نشست جدال لفظی میان رئیس ستاد ارتش این رژیم با «ایتمار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی درباره کنار گذاشته شدن نظامیان صهیونیستی که تخلف مرتکب شده‌اند نیز روی داده است.

روزنامه تایمز اسرائیل دو روز پیش گزارش داده بود از روز ۷ اکتبر بیش از ۱۰۵۸۰ اسرائیلی در جنگ با حماس در غزه، حملات حزب‌الله در مرز با لبنان و درگیری‌ها در کرانه باختری زخمی شده‌اند.

این روزنامه همچنین نوشته بود اطلاعاتی که وزارت بهداشت اسرائیل یک ماه بعد از آغاز جنگ در اختیار کنست قرار داده بود نشان می‌داد اسرائیل آمادگی لازم را برای رسیدگی به این تعداد از زخمی‌ها را ندارد.

تایمز اسرائیل نوشته بسیاری از اسرائیلی‌هایی که در جنگ زخمی می‌شوند نیازمند توان‌بخشی خواهند بود. قبل از عملیات ۷ اکتبر اسرائیل ۷۸۰ تخت توان‌بخشی در اختیار داشت اما ۱۱ روز بعد در روز ۱۸ اکتبر تنها ۱۵۰ تخت دیگر برای بیماران جدید خالی بود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

اسرائیل تلاش کرده شکست ۷ اکتبر را با نشان دادن خشونت بی‌حد و حصر جبران کند. تا کنون بیش از ۱۹۰۰۰ نفر در جریان عملیات‌های رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده و ده‌ها هزار نفر زخمی شده‌اند. اکثر شهدا غیرنظامی هستند.

وزارت بهداشت غزه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که شمار شهدا از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون به ۱۹ هزار و ۶۶۷ نفر رسید و علاوه بر آن تعداد زخمی‌ها نیز ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر شده است.

مدیر کل وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که شمار شهدا طی ۳۶ ساعت گذشته به ۱۷۷ نفر رسید و تعداد زیادی از پیکرهای شهدا همچنان زیر آوار است.

علاوه بر این، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که در پی حملات رژیم صهیونیستی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مراکز اسکان مستقر هستند که در معرض خطر قحطی و بیماری قرار دارند.

این مقام فلسطینی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی کنترل ورود کمکهای پزشکی را در اختیار دارد و از آن به عنوان سلاحی استفاده می‌کند تا افراد زخمی را در شمال غزه بُکشد.