روز گذشته با آقای قاسم اعرجی دبیر شورای عالی امنیت #عراق که در راس یک هیات امنیتی عالی‌رتبه در #تهران به‌سر می‌برد دیدار کردم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت امور خارجه، روز گذشته با آقای قاسم اعرجی دبیر شورای عالی امنیت #عراق که در راس یک هیات امنیتی عالی‌رتبه در […]

روز گذشته با آقای قاسم اعرجی دبیر شورای عالی امنیت #عراق که در راس یک هیات امنیتی عالی‌رتبه در #تهران به‌سر می‌برد دیدار کردم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت امور خارجه، روز گذشته با آقای قاسم اعرجی دبیر شورای عالی امنیت #عراق که در راس یک هیات امنیتی عالی‌رتبه در #تهران به‌سر می‌برد دیدار کردم.
در این دیدار با تاکید بر مناسبات رو به گسترش تهران و #بغداد در تمامی زمینه‌ها بر همکاری دو کشور در زمینه امنیتی از جمله لزوم برخورد با تروریست‌های مسلح از مبداء #اقلیم_کردستان عراق تاکید کردم.
همچنین با تاکید بر این که مناسبات دو‌کشور راهبردی و‌ ممتاز است و ما امنیت عراق را امنیت ایران می‌دانیم، به آقای اعرجی صراحتا گفتم با توجه به مناسبات حسنه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، ما انتظار نداریم که خاک اقلیم کردستان عراق محلی برای اقدامات تروریستی و تهدیدی علیه ایران باشد.
از ایشان خواستم مسئولیت کامل بغداد و اقلیم کردستان عراق نسبت به برخورد با گروه‌های تروریستی و آپارتاید از مبداء اقلیم کردستان عراق را بپذیرند.
به ایشان گفتم ما همواره خواهان عراق آباد، آزاد و مستقل بوده‌ایم و جز خیر برای دولت و ملت عراق نمی‌خواهیم اما تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در اقلیم کردستان و تحرکات آنان علیه امنیت ایران را تحمل نخواهیم کرد.
آقای اعرجی در ‌پاسخ گفت قانون اساسی عراق اجازه فعالیت به افراد و جریاناتی که مخل تهدید همسایگان باشد را نمی‌دهد و اطمینان داد هرگونه اقدام ضد‌امنیتی علیه ایران با اقدام دولت مرکزی و اقلیم مواجه خواهد شد و عراق امنیت ایران را امنیت خود می‌داند.
https://www.instagram.com/p/Cjwq84Po-_d/?igshid=MDJmNzVkMjY=