داده‌های رسمی در آلمان نشان دادند، نرخ تورم سالانه این کشور در ماه اکتبر به بالاترین حد خود در بیش از ۷۰ سال اخیر، معادل ۱۰٫۴ درصد رسیده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،دفتر آمار فدرال آلمان روز جمعه اعلام کرد، نرخ تورم در این کشور در ماه اکتبر با […]

داده‌های رسمی در آلمان نشان دادند، نرخ تورم سالانه این کشور در ماه اکتبر به بالاترین حد خود در بیش از ۷۰ سال اخیر، معادل ۱۰٫۴ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،دفتر آمار فدرال آلمان روز جمعه اعلام کرد، نرخ تورم در این کشور در ماه اکتبر با فراتر رفتن از سطح پیش‌بینی‌ها به رقم بی‌سابقه ۱۰.۴ درصد رسیده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این رقم بالاتر از انتظارات بازار معادل ۱۰.۱ درصد بود.

دفتر آمار فدرال آلمان در اعلامیه خود نوشت: «از زمان شروع جنگ در اوکراین قیمت‌های انرژی به طور خاص افزایش قابل توجهی پیدا کرده‌اند و تاثیری چشمگیر بر نرخ تورم گذاشته‌اند. قیمت‌های انرژی در آلمان در اکتبر ۲۰۲۲ در مقایسه با اکتبر ۲۰۲۱، ۴۳ درصد بیشتر شده‌اند.»خبرگزاری آناتولی نوشت، قیمت‌های مواد غذایی در آلمان افزایشی بیش از حد متوسط پیدا کرده و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۰.۳ درصد افزایش نشان داده‌اند.

این دفتر مسئول انتشار آمارهای اقتصادی در دولت آلمان همچنین تصریح کرد: افزایش قابل توجه قیمت ها در میزان فراتر از حد انتظار در فرآیند اقتصادی، همراه با ادامه اختلال‌ها در زنجیره تامین در اثر همه گیری کووید-۱۹، اثر صعودی بر تورم داشته است.

همچنین بر مبنای ماهانه، قیمت مصرف کننده در آلمان در ماه اکتبر ۰.۹ درصد افزایش یافت.