استاندار کردستان گفت: بیشتر معضلات اجتماعی مانند طلاق، خودکشی، اعتیاد و دیگر بزه های اجتماعی ریشه در نقص نظام آموزشی دارد که در استان باید با تمرکز بر روی آن، جهان بینی درست اسلامی را ترویج کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،اسماعیل زارعی کوشا روز  پنجشنبه در اولین جلسه کارگروه فرهنگی، […]

استاندار کردستان گفت: بیشتر معضلات اجتماعی مانند طلاق، خودکشی، اعتیاد و دیگر بزه های اجتماعی ریشه در نقص نظام آموزشی دارد که در استان باید با تمرکز بر روی آن، جهان بینی درست اسلامی را ترویج کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،اسماعیل زارعی کوشا روز  پنجشنبه در اولین جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت و خانواده کردستان اظهار داشت: آمار خودکشی سال گذشته در کردستان پایین تر از متوسط کشوری بوده و برخی بدون دلیل، برچسبهایی در زمینه بالاترین آمار خودکشی را به استان منتسب می کنند که هیچ خیر و بهره‌ای ندارد.

وی به روند کاهشی این پدیده اجتماعی در استان اشاره کرد و افزود: این روند اگرچه امیدآفرین است ولی راضی کننده نیست که باید دلیل ایجابی و سلبی آن با مشارکت جدی دستگاههای اجرایی فرهنگی و کمک پژوهشی مراکز آموزش عالی استان بررسی و راهکارهای مقابله نیز ارائه شود.

استاندار کردستان انتقال جهان بینی اسلامی و درست به دانش آموزان و دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و افزود: با این شیوه، نسل جوان هیچگاه به بن بستی به نام خودکشی نمی رسد.

زارعی کوشا با بیان اینکه رسالت اجتماعی با رسالت فرهنگی دستگاههای فرهنگی درهم تنیده شده و نمی شود یکی را از دیگری منفک کرد، گفت: دستگاههای فرهنگی باید نسبت به مسائل اجتماعی هم حساس باشند و در قبال آن احساس تکلیف کنند چرا که رشد هر آسیب اجتماعی نشان از ضعف دستگاههای فرهنگی است.

وی با بیان اینکه اگرچه فقر و بیکاری از عوامل پدیده اجتماعی خودکشی است ولی بر اساس آمار در رده های پایین عوامل این اقدام است، اضافه کرد: کردستان از استانهای با درصد بالای بیکاری در کشور است که این مساله بصورت مستقیم یا غیرمستقیم فرد را به سمت یاس و ناامیدی سوق می دهد و برای همین درصدد هستیم تا با جدیت این معضل را کاهش دهیم و تصمیم گیری ها بر اساس واقعیتها و نتایج حاصل از پژوهش مراکز آموزش عالی از دغدغه های مردم باشد.

استاندار کردستان یکی از موانع پیشرفت سریع مسائل حوزه فرهنگی و اجتماعی را شفاف نبودن فاکتورهای این حوزه دانست و گفت: رصد، تجزیه و تحلیل و احصای آن از عواملی است که می تواند به پیشبرد اهداف این حوزه کمک کند.

استاندار کردستان تاکید کرد: یکی از مهمترین مسوولیتها در قبال مردم استان پیگیری مسائل اجتماعی است که گاهی ما مدیران با غرق شدن در کارهای عمرانی و اجرایی از این مسولیتهای اجتماعی غافل می شویم و این نشست باید نقطه آغازی برای برگزاری منظم جلسات کارگروه دستور جلسات روشن و پیگیری منتج به نتیجه باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم کردستان از فعالترین مردم کشور در امور خیر هستند، انسجام بخشی فعالیتهای خیریه را خواستار شد و گفت: این مساله به حذف موازی کاری و برون داد مثبت نتایج کارهای خیر منجر می شود .

زارعی کوشا تاکید کرد: باید مجموعه دولت و خیرین به تفاهم مشترک و برنامه ریزی مناسبی برای تحقق بهتر اهداف خیریه برسند و در این میان نقش دولت تسهیل گری است.

وی گفت: با الگوگیری از نمونه های موفق خیریه در دیگر استانها، می شود زمینه طراحی و بازمهندسی این کارها را در استان فراهم کرد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان