برگزاری مهد تخصصی و نمایشگاه ۱۵سال هم نفسی با مخاطبین مکتب الصادق در حاشیه مراسم عزاداری محرم فدایی با بیان اینکه نزدیک به دو دهه از برگزاری مراسمات هیئت و مجموعه مکتب الصادق می گذرد اظهار داشت: در سال های اخیر این مجموعه به سمت تخصصی شدن و انجام کارهای خلاقانه رفته و امسال نیز […]

برگزاری مهد تخصصی و نمایشگاه ۱۵سال هم نفسی با مخاطبین مکتب الصادق در حاشیه مراسم عزاداری محرم

فدایی با بیان اینکه نزدیک به دو دهه از برگزاری مراسمات هیئت و مجموعه مکتب الصادق می گذرد اظهار داشت: در سال های اخیر این مجموعه به سمت تخصصی شدن و انجام کارهای خلاقانه رفته و امسال نیز مهد تخصصی و نمایشگاه ۱۵سال هم نفسی وهمراهی با مخاطبین مکتب الصادق در حاشیه مراسم عزاداری محرم برپا می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صاحب نیوز، مهدی فدایی مدیر قرار گاه محرم مجموعه مکتب الصادق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مجموعه در دو گروه خواهران و برادران به صورت مجزا مشغول به کار هستند اظهار داشت:
نزدیک به دو دهه است که مکتب الصادق کار خود را آغاز کرده و
طی سال های اخیر به سمت تخصصی کار کردن و استفاده از مداحان و سخنرانان کشوری رفته است.
وی ادامه داد: قرارگاه محرم همیشه با شروع ایام محرم در دهه اول وارد میدان کار می شود و قشری که وارد کار قرارگاه می شوند از جوانان و نوجوانان و پیشکسوتان هستند و دارای فضایی کاملا خلاق و مدیریتی است.
وی از برقراری حدود ۶۰۰نفر ساعت جلسه در مورد اقداماتی که قرار است در ایام محرم انجام شود خبر داد و افزود: امسال هم با توجه به فکر خلاقی که در بدنه و مدیریت مکتب الصادق وجود داردکارهای خلاقانه تر داریم از جمله برگزاری نمایشگاه ۱۵سال همراهی و هم نفسی با مخاطبین مکتب الصادق را برگزار می کنیم

وی ادامه داد:مکتب الصاق چندین سال است که در مجموعه هنگام برگزاری جلسه مهد کودک تخصصی برگزار میکند و سال گذشته در سنین پنج سال به بالا ثبت نام و ۳۰۰ نفر کودک در این مهد پذیرش داشتیم.

فدایی ازرعایت مواردایمنی، بهداشتی و امنیتی در این مجموعه و برگزاری دوره های آموزشی خبر داد و گفت: در دهه اول از تیم های بهداشتی و درمانی برای آموزش خادمین دعوت می کنیم ب
که برای برگزاری مراسم به بهترین نحو آماده باشند.
امیدواریم که امسال هم بتوانیم این مراسم را به خوبی برگزار کنیم
وی افزود: در طول برگزاری برنامه نظر سنجی برگزار می شود و از نظرات برای بهتر شدن برگزاری مراسم استفاده می کنیم.
همچنین در ادامه این نشست، صفاری مدیر روابط عمومی برادران مکتب الصادق نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و دعوت از اصحاب رسانه برای حضور در این مراسم اظهار داشت: مجموعه مکتب الصاق فقط یک هیئت نیست و در آن مباحث فرهنگی و جهادی اتفاق می افتاد.
وی تصریح کرد: از زمان وقوع کرونا تا کنون این مجموعه ۱۵هزار بسته معیشتی در اختیار نیازمندان قرار داد و حدود۲۰۰دانش آموز تحت پوشش این مجموعه قرار دارند و به آن ها در طول سال کمک می شود.
صفاری با اشاره به اقدامات آموزشی این مجموعه اظهار داشت: در مورد مسائل آموزشی با توجه به اینکه نگاه این مجموعه در راستای آموزشی و تربیتی می باشد،دو مهد کودک تاسیس کردیم که حدود ۱۲۰دانش آموز هم از این امکانات آموزشی استفاده می کنند.
وی از آزادی ۳نفر زندانی به همت این مجموعه خبر داد و گفت: از دیگر برنامه های ما برگزاری اردوها و محفل شهدا و حلقه های تربیتی است.
وی اذعان داشت: مجموعه مکتب الصاق در راستای اهداف خود از شورای راهبردی و شورای عملیاتی تشکیل شده که در راستای شورای عملیاتی در زمان کرونا تهیه ماسک و مواد ضدعفونی را داشتیم
وی تاکید کرد: به لحاظ مالی سعی می کنیم به جایی وابسته نباشیم
همچنین افسانه رحیمی مدیر روابط عمومی واحد خواهران این مجموعه عنوان اختصاصی ( مهدا) مخفف مکتب هم اندیشی دختران ایران با بیان اینکه در عرصه های تربیتی تاکنون ۵۷۵حلقه با حضور اساتید توانمند برگزار کرده ایم اظهارداشت: برگزاری برنامه های تفریحی و اردویی و محفل شهدا نیز از دیگر اقدامات ما در این مجموعه بوده است.
رحیمی تعداد خواهران فعال در این عرصه را ۴۵۰نفر بیان کرد و افزود: ۳۵۰۰جوان و نوجوان در این مجموعه حضور دارند وچشم انداز ما این است که بتوانیم دخترانی با اخلاق و فعال تربیت و به عرصه فرهنگی کشور وارد کنیم.
در ادامه این جلسه مسعود ادیبی مسئول اجرایی این مجموعه نیز با بیان اینکه یکی از نقاط قوت ما نسبت به سایر مراکز برگزاری نمایشگاه است اظهار داشت: امسال هم در فضایی ۵۰۰متری در دو قسمت مجزا برای خواهران و برادران در مورد اینکه ما در این ۱۵سال چه اقداماتی انجام داده ایم نمایشگاهی برپا میکنیم.
وی با تاکید بر اینکه مهد کودک ما صرفا مهدی برای نگهداری کودکان نیست اظهار کرد: ما در طول سال دو واحد مهد کودک داریم و نیروهایی را مختص برای این دهه تربیت می کنیم و دراین مهد ها روضه کودکان برگزار می‌کنیم و برای بچه ها از ابتدای ورود در زمینه شعر و کاردستی و روضه عزاداری برنامه هایی وجود دارد و فضا سازی اختصاصی ما متناسب با سلیقه ی بچه ها ست.
وی از برگزاری پویش نذر فرهنگی خبر داد و گفت: در هیئت ها همیشه بحث نذر هست که برخی به صورت مالی یا به هر عنوان کمک می‌کنند و ما با راه اندازی پویشی به نام نذر فرهنگی این شرایط را فراهم کردیم که هر کسعلاقه مند به همکاری در طول سال است در این پویش ثبت نام میکند.
وی با اشاره به اینکه امسال هزینه ها چند برابر شده اذعان داشت: امسال برای بحث تبلیغات از خود مردم کمک گرفتیم که خود مردم با اشتراک گذاری پوستر مجموعه شبکه سازی کرده و خودشان مبلغ مراسم ما می شوند.
در ادامه این جلسه صالحی سخنگوی شورای شهر اصفهان نیز به عنوان عضو سابق مکتب الصاق نیز با حضور در این جلسه ضمن عرض خداقوت به اعضای مجموعه مکتب الصادق اظهار داشت: امیدوارم مراسم خوب و پر شوری را درحال برپا داشته باشند
و از همکاران رسانه ای خودم درخواست دارم امسال که محرمی خاص و بسیار پر شور و با حضور گروه های مردمی عزای اباعبدالله(ع) برپا شده در مقابل همه کفر که با اهانت به کتاب مسلمانان تلاش می کننداین گفتمان نتواند مسیر خود راپیش ببرد انشالله با حرکت رسانه ای خود نشان دهیم این مسیر تا رساندن این پرچم به دست صاحب اصلی خود پیش می رود

وی‌تاکید کرد: ما باید این را درنظر داشته باشیم که اهلبیت و این آیین متعلق به همه اقشاری است که در جامعه ما وجود دارد و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که همه‌ی سلایق را در نظر بگیریم و در انحصار هیچ دسته و گروهی وجود ندارد و این سفره کرمی است که سال های سال پهن شده و ان شاءالله همه بتوانند برای طی کردن مسیر کمال از آن بهره ببرند.

صالحی با اشاره به دیگر مجموعه های فرهنگی اظهار داشت: مجموعه های مانند مجموعه باران،مجموعه فانوس و عاشوراییان وشهید بهشتی نیز همه در بستر فرهنگی فعالیت های داشتند وانقلاب اسلامی فرصت بسیار خوبی را برای ما فراهم کرد که همه مجموعه ها در برپایی خیمه سوگواری اباعبدالله الحسین،بستر ساز و تسهیل کننده باشند اما آنچه وجود دارد این است این مراسمات قدمت چند صد ساله دارد و چیزی نیست که بخواهیم آن را به جریان خاصی مربوط کنیم.
سخنگوی شورای شهر اصفهان ادامه داد: آنچه می‌بینیم این است که سال به سال با افزایش اقبال مردم و گسترش مجموعه های مردم محوراین استقبال بیشتر می شود و میدان داری این جلسات نسل به نسل این مسیر ادامه دارد.
وی تاکید کرد: ما مرید و مدیون پیر خمینیم که این ظرفیت را به وجود آورده اند که آزادانه و با شناخت و معرفت همه مجموعه ها به میدان بیایند و باید خود را مدیون شهدا و انقلاب بدانیم.
وی افزود: همه بدانند این ارادت ومعرفت به اهلبیت به ویژه امام حسین(ع) ریشه تاریخی دارد و مربوط به امروز نیست وامیدواریم در هر جایگاهی هستیم صاحب این ایام خانم فاطمه زهرا و فرزندشان این توفیق را به ما بدهند که ادامه دهنده راه ایشان باشیم و توفیق خدمت به سوگواران اباعبدالله را از دست ندهیم.
وی افزود: ما در سرکشی به مجموعه های مختلفی که در سطح شهر وجود دارد شاهدیم که فضای بسیار خوبی در سطح شهر شکل گرفته و این فضا از عید غدیر شروع شد و باعث شد با شور و شوق وارد محرم بشویم و هر کجا کاری از دست ما بر بیاید سعی میکنیم فرو گذار نباشیم.
در پایان این نشست نیز از پوستر این مجموعه رونمایی شد.
شایان ذکر است علاقه مندان به ثبت نام در پویش نذر فرهنگی نیز می توانند به سایت این مجموعه به آدرس ba_aseman.ir
مراجعه نمایند.
خبرنگار: الهام خانی