دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با رئیس سازمان امور مالیاتی/ تأکید بر توجه ویژه سازمان امور مالیاتی به سازمان‌های خدمات‌رسان به ایثارگران/مراکز درمانی زیر نظر بنیاد ۶۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کنند به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از ایثار، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین در […]

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با رئیس سازمان امور مالیاتی/ تأکید بر توجه ویژه سازمان امور مالیاتی به سازمان‌های خدمات‌رسان به ایثارگران/مراکز درمانی زیر نظر بنیاد ۶۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از ایثار، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین در دیدار با رئیس سازمان امور مالیاتی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده برای ایثارگران سازمان امور مالیاتی، گفت: از جمله اقدامات دیگری که باید به آن توجه شود اولویت قرار دادن انتقال نیروی انسانی به کلانشهرها برای ایثارگران متقاضی است. همچنین تقاضا داریم همکاری‌های لازم با ایثارگرانی که به سازمان امور مالیاتی مراجعه می‌کنند صورت گیرد.

وی افزود: ۳ درصد از بودجه مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها می‌تواند در مسیر کمک به ایثارگران قرار گیرد و با توجه به رابطه مناسب بین سازمان امور مالیاتی و شرکت‌ها می‌توان از این ظرفیت نیز برای کمک به ایثارگران به خصوص در اجرای طرح سپاس استفاده کرد.
معاون رئیس جمهور تأکید کرد:

بیمارستان‌های دولتی از پرداخت مالیات معاف هستند و بیمارستان‌های بنیاد شهید و امور‌ ایثارگران نیز با توجه به دولتی بودن بنیاد شهید و امور ایثارگران باید مشمول این معافیت باشند.
همچنین داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در این دیدار خاطرنشان کرد:

رویکرد سازمان امور مالیاتی با نگاهی حداکثری به ایثارگران شاغل در سازمان به منظور تبدیل وضعیت و ارتقای شغلی همراه است. همچنین به دنبال مجوز استخدام ۳ هزار نفر هستیم که پس از به نتیجه رسیدن این موضوع، حتماً سهمیه مربوط به ایثارگران اعمال می‌شود.

وی افزود: یکی از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه تشکیل یک شعبه اختصاصی برای رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی بنیاد است که پیشنهاد خوبی است.

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار تأکید کرد: سازمان امور مالیاتی در زمینه جذب و تبدیل وضعیت ایثارگران عملکرد خوبی داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

همچنین ناصر فخاری رئیس سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه این سازمان دارای ۴۰ شرکت زیرمجموعه است افزود: شرکت‌های این سازمان مشمول قوانین مالیاتی معمول هستند، بر همین اساس نیاز به تشکیل شعبه مستقل مالیاتی برای رسیدگی به مالیات برخی نهادها احساس می‌شود.

علیرضا توکلی رئیس بیمارستان ساسان نیز با بیان اینکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران ۶۰ میلیارد تومان پرداخت مالیات دارند

افزود: عمده خدمات این مجموعه‌ها به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران ارائه می‌شود و سود بیمارستان‌ها مجدداً صرف توسعه بیمارستان‌ و خدمات درمانی برای ایثارگران می‌شود.

همچنین محسن فرج‌اللهی رئیس سازمان اموال و املاک کوثر تأکید کرد: تمام عواید این سازمان صرف ارائه خدمات به ایثارگران می‌شود و از سال ۹۲ سازمان امور‌ مالیاتی مجموعه سازمان اموال و املاک کوثر را مشمول مالیات کرده است و این در حالی است که سازمان‌های مشابه با عملکرد سازمان اموال و املاک کوثر از پرداخت مالیات معاف هستند‌.