سوء استفاده از اعتقادات بزرگ مذهبی گناه این مرد است رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان. از دستگیری خبیث ترین کلاهبردار که با ترفند اعزام به تور زیارتی در یکی از سایت‌های واسطه‌گر در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و […]

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان. از دستگیری خبیث ترین کلاهبردار که با ترفند اعزام به تور زیارتی در یکی از سایت‌های واسطه‌گر در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان. سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی عصر سه‌شنبه اعلام کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه فردی. ناشناس در یکی از سایت‌های واسطه‌گر به بهانه ثبت نام. در تور زیارتی از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی دستگیری خبیث ترین کلاهبردار در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی کارشناسان پلیس مشخص شد. شاکیان در این سایت با آگهی ثبت‌نام در تور زیارتی مواجه شده و با فرد آگهی‌دهنده تماس گرفت که متهم به بهانه ظرفیت محدود با ارائه شماره کارت از آنها درخواست بیعانه بابت ثبت‌نام هر نفر در این تور را نمود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مالباختگان پس از واریز وجه به حساب کلاهبردار، نه‌تنها بلیت دریافت نکرده‌اند. بلکه آگهی‌دهنده حتی از پاسخگویی به تماس آنها خودداری و آگهی خود را حذف کرده بود.

رییس پلیس فتا اصفهان افزود: با بررسی مُستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات. تخصصی در فضای مجازی در نهایت متهم شناسایی و دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داد.

سرهنگ مرتضوی از شهروندان خواست که برای خرید یا پیش خرید بلیت یا ثبت نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی. از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه های اجتماعی خودداری کنند،

وی تاکید کرد: شهروندان برای ثبت گزارش‌های خود با مراجعه به قسمت. مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir و همچنین تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند