دیدار مدیر مخابرات اصفهان با خانواده شهید مدافع حرم حمیدرضا باب الخانی

مدیر مخابرات منطقه اصفهان به همراه جمعی از مسئولین این مجموعه عصر دیروز -۱۵ مرداد ۱۴۰۲- در آستانه روز گرامیداشت شهدای مدافع حرم. با حضور در منزل شهید مدافع حرم حمیدرضا باب الخانی با خانواده این شهید دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اسماعیل قربانی در این دیدار با اشاره به حرکت عظیم مدافعان حرم. در عصر حاضر گفت: شهدای مدافع حرم با جهاد فی سبیل الله خود در این زمان، حق بزرگی بر گردن مسلمان. و همه ملت های مظلوم منطقه از جمله عراق و سوریه دارند.

امنیت و آرامش

وی افزود: ثبات، امنیت و آرامش مردم منطقه امروز مرهون رشادت های بی بدیل این شهدای مظلوم است. و مردم خاورمیانه در آینده به نقش این عزیزان در ادامه حیات خود اذعان خواهند کرد.

گفتنی است، در این دیدار پدر شهید به بیان خاطرات دلاوری ها. و نقش آفرینی های این عزیز در طول مدت خدمت در نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت.

لازم به ذکر است، روز ۱۸ مرداد، سالروز شهادت شهید محسن حججی را به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری کرده اند. تا به پاس این روز از فداکاری و رشادت‎های مدافعان حرم در دفاع از حرم آل الله. و حمایت از مردم جنگ زده کشورهای عراق و سوریه قدردانی کنند.
زندگی نامه شهید حمیدرضا باب‌الخانی
چکیده زندگی نامه شهید که از کتاب زندگی نامه شهید تلخیص شده است ، چنین است :

حمیدرضا در هفدهم دی ماه سال ۱۳۶۷ هجری شمسی در یک خانواده فرهنگی – مذهبی در اصفهان چشم به جهان گشود. وی مقاطع تحصیلی خود را با نمرات ممتاز طی کرده و در رشته‌ی ریاضی فیزیک موفق به اخذ دیپلم شد.

فعالیت های ورزشی

شهید از سن کودکی در رشته های مختلف نظیر ژیمناستیک و کشتی آغاز شد. و سپس در رشته‌ی والیبال به طور حرفه‌ای ادامه داشت. از طرفی فعالیت‌های مذهبی او از همان مقطع ابتدایی با شرکت در کلاس‌های قرآن و تواشیح و مداحی شروع شد. و به موازات آن در پایگاه‌های بسیج فعالیت میکرد. و سپس در اردو‌های راهیان نور به عنوان خادم الشهدا در جبهه‌های جنوب و غرب خدمت میکرد. رشد معنوی و عشق به شهادت در او در همین پایگاه های بسیج و مجالس روضه خوانی. و سینه زنی و خادمی شهدا شعله ور شد.

مهندس حمید رضا در رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد امام خمینی شهر اصفهان قبول و در سال ۱۳۹۱ فارغ التحصیل شدند. در همان سال وارد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مالک اشتر تهران در رشته پدافند غیرعامل (طراحی) شد. و در سال ۱۳۹۳ با نمره عالی فارغ التحصیل شد.

دعوت از طرف سپاه

سپس چند ماهی به خدمت سربازی در ارتش جمهوری اسلامی مشغول بود. و به موازات آن جهت استخدام در استانداری و شهرداری اقداماتی را انجام داد. تا اینکه از طرف شهرداری دعوت به همکاری شد . ولی به یک باره تصمیم خود را تغییر داد و سپاه پاسداران را برای استخدام انتخاب کرد. بنابراین مدارک علمی و تحقیقاتی خود را به سپاه ارائه نمود و طی چندین مرحله آزمون. گزینش و تحقیقات در سال ۱۳۹۴ از طرف سپاه دعوت به خدمت شد. بنابراین از ادامه سربازی ترخیص و به سپاه پاسداران ملحق شد. و سپس آموزش های عمومی و تخصصی را به خوبی طی نمود و بنا به دعوت نیروی قدس. و نیاز جبهه مقاومت به عنوان مدافع حرم در سال ۱۳۹۵ به طور موقت به سوریه اعزام شد.

بعد از اتمام مأموریت موقت، داوطلبانه به طور رسمی وارد نیروی قدس سپاه شد و جهاد در سوریه را ادامه داد. گویا تازه به خواسته و جایگاهش رسیده. و حاضر نبود آن را با هیچ چیز دیگری عوض کند، در همان سال با خانواده‌ای فرهنگی مذهبی آشنا شده. و تقدیر و قسمت این شد که در سال ۱۳۹۶ ازدواج این شهید صورت گیرد و چند روز بعد از عروسی دوباره عازم سوریه شد. به دلیل تخصص و تجربه جهادی که داشت میتوانست در ایران به تدریس در دانشگاه سپاه بپردازد. اما جهاد و مبارزه علیه تروریست‌ها و تکفیری‌ها را ترجیح داد. او همواره به خانواده می‌گفت که در سوریه به تخصص و وجودم بیشتر نیاز است.

شهادت

سرانجام پس از گذشت حدود ۳ سال نبرد علیه تروریست‌ها و دشمنان اهل بیت (ع) در صبحگاه ۲۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در غرب حلب. منطقه شیخ عقیل در حین مأموریت مورد اصابت ترکش موشک قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود که شهادت در راه خدا بود نائل گردید.

از این شهید بزرگوار فرزند پسری به نام محمد حسن به یادگار مانده که شش ماه پس از عروج پدر شهیدش به دنیا آمده است.