منابع محلی امروز جمعه از شکست عملیات هلی برن ارتش اوکراین در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری مهرمنابع محلی در شهر انرگودار امروز جمعه از شکست عملیات هلی برن ارتش اوکراین در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا خبر دادند. بنابراین گزارش، ارتش اوکراین در نظر داشته […]

منابع محلی امروز جمعه از شکست عملیات هلی برن ارتش اوکراین در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری مهرمنابع محلی در شهر انرگودار امروز جمعه از شکست عملیات هلی برن ارتش اوکراین در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا خبر دادند.

بنابراین گزارش، ارتش اوکراین در نظر داشته در این عملیات نیروهای خود را در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا مستقر کند اما در اجرای این عملیات شکست خورده است.

این در حالی است که در روزهای اخیر نیز ارتش اوکراین تلاش های ناکام متعددی را در راستای نفوذ به این نیروگاه اتمی که تحت کنترل ارتش روسیه است، انجام داده بود.

گفتنی است در روزهای اخیر رسانه ها اخباری در خصوص وقوع «گلوله باران» در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا و متهم کردن کی‌یف و مسکو در این ارتباط مطرح می کنند. بنابر اعلام وبگاه روسی اسپوتنیک، اخیرا یک عملیات تیراندازی از سوی نظامیان اوکراینی نزدیک واحد نیروگاه دوم نیروگاه زاپروژیا روی داده است.

مسئولین شهر انرگودار در این باره اعلام کردند: حمله جدید از کی یف به ساختمان ویژه نیروگاه اتمی زاپروژیا اصابت کرد و یک کانتینر با آب مقطر نیز در مجاورت واحد دوم انرژی آسیب دیده است.

در حالیکه اوکراین با تحرک آفرینی و تلاش برای حمله به نیروگاه اتمی زاپروژیا، کل قاره اروپا را در معرض یک فاجعه هسته ای غیر قابل جبران قرار داده، شبکه الجزیره پیشتر در این باره اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه، خروج نیروهای روسی از این نیروگاه را تنها راه حل بازگرداندن امنیت به زاپروژیا دانست.