عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ عیدی کارمندان بر اساس تصمیم هیئت وزیران و بخشنامه معادل یک میلیون و هشتصد هزار تومان تعیین شدعیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عیدی ۱۴۰۲ کارمندان، که شامل تمامی کارمندان دولت و نیرو‌های مسلح می‌شود، مبلغی است که بر اساس نظر هیئت […]

عیدی کارمندان بر اساس تصمیم هیئت وزیران و بخشنامه معادل یک میلیون و هشتصد هزار تومان تعیین شد
عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عیدی ۱۴۰۲ کارمندان، که شامل تمامی کارمندان دولت و نیرو‌های مسلح می‌شود، مبلغی است که بر اساس نظر هیئت وزیران تصویب و هر ساله برای تمام کارمندان به طور یکسان واریز می‌شود. قانون پرداخت عیدی و پاداش آخر سال کارمندان در سال ۱۳۷۴ تصویب شد؛ بر طبق این قانون، دولت موظف است هر ساله اعتباری از منابع خود را برای پرداخت عیدی به کارمندان تخصیص دهد و اعتبار مذکور اعم از نقدی یا غیر نقدی را به طور یکسان در بین کارمندان تقسیم کند. قانون پرداخت عیدی شامل کارکنان تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی می‌شود.

هئیت وزیران هر ساله با برگزاری جلسه‌ای در بهمن ماه، میزان عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را تعیین می‌کند. در سال ۱۴۰۲، مبلغ عیدی کارمندان بر اساس تصمیم هیئت وزیران و بخشنامه معادل یک میلیون و هشتصد هزار تومان تعیین شد. البته این مبلغ برای کارمندانی که زیر یک سال در سازمان مربوطه مشغول به کار بوده‌اند، متفاوت است و بر اساس حاصل‌ضرب عیدی ماهیانه کارمند در تعداد ماه حضور او در محل کار محاسبه می‌شود.