منابع خبری از فشارهای دولت موقت رژیم صهیونیستی بر سران ۵۰ کشور به منظور رای ندادن به نفع فلسطین در رابطه با استفساریه حقوقی دادگاه دادگستری بین‌المللی در مجمع عمومی سازمان ملل پرده برداشتند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری فلسطینی سما، یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌هایی به رهبران […]

منابع خبری از فشارهای دولت موقت رژیم صهیونیستی بر سران ۵۰ کشور به منظور رای ندادن به نفع فلسطین در رابطه با استفساریه حقوقی دادگاه دادگستری بین‌المللی در مجمع عمومی سازمان ملل پرده برداشتند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری فلسطینی سما، یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌هایی به رهبران ۵۰ کشور در مناطق مختلف جهان از آنها خواسته‌ است تا در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل به استفساریه حقوقی دادگاه دادگستری بین المللی در لاهه در خصوص “ماهیت حقوقی اشغالگری مداوم اسرائیل” در سرزمین فلسطین رای ندهند.
دفتر لاپید طی بیانیه‌ای در این باره تاکید کرده است: از “دوستان اسرائیل” انتظار می‌رود که به این استفساریه رای ندهند.
کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل که مختص مسائل سیاسی و پایان استعمارگری است، جمعه ۲۰ آبان با پیشنهاد فلسطین برای درخواست استفساریه حقوقی و نظر مشورتی از دادگاه دادگستری بین اللملی در لاهه به عنوان بالاترین نهاد قضایی بین اللملی درباره ماهیت وجود اشغالگری استعماری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین از جمله قدس موافقت کرد.
این پیشنهاد با ۹۸ رای مثبت، ۱۷ رای منفی و ۵۲ رای ممتنع به تایید رسید.
آمریکا، ایتالیا، آلمان، استرالیا، کانادا، اتریش و جمهوری چک از جمله کشورهایی بودند که به این پیشنهاد رای منفی دادند.
درخواست مذکور قرار است که طی ماه آتی میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل به رأی گذاشته شود.