کمیسیون اروپا امروز از طرحی برای راه اندازی تولید مهمات توپخانه رونمایی می کند. به گفته منابع سیاسی هدف از این طرح، اولویت قراردادن صنعت اسلحه‌سازی در جهت توسعه اقتصادی است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری تاس به نقل از منابع مستقل سیاسی در بروکسل اعلام کرد که کمیسیون اروپا در حال آماده […]

کمیسیون اروپا امروز از طرحی برای راه اندازی تولید مهمات توپخانه رونمایی می کند. به گفته منابع سیاسی هدف از این طرح، اولویت قراردادن صنعت اسلحه‌سازی در جهت توسعه اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری تاس به نقل از منابع مستقل سیاسی در بروکسل اعلام کرد که کمیسیون اروپا در حال آماده سازی بسته‌ای از اسناد برای سرعت بخشیدن به روند نظامی‌سازی اقتصاد اتحادیه اروپا است و در این راستا صنعت اسلحه‌سازی را یکی از اولویت‌های توسعه اقتصادی خود قرار داده است.

براساس این گزارش، در مسیر آماده سازی این بسته، صنعت تسلیحات و مهمات در کنار انرژی سبز و تولید پاک، به عنوان یکی از حوزه های مورد اولویت توسعه اقتصادی اتحادیه اروپا نامیده خواهد شد.

در بخشی از اسناد این بسته، کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) از طرحی در جهت راه اندازی تولید مهمات توپخانه رونمایی می‌کند. موسسات اتحادیه اروپا و کشورهای عضو ۱٫۵ میلیارد یورو برای این طرح سرمایه گذاری می‌کنند.

یک سیاستمدار اروپایی به خبرگزاری تاس گفت: کمیسیون اروپا و اعضای اتحادیه در حال هماهنگ‌سازی طرحی برای اولویت دادن به تأمین بودجه صنعت نظامی و تولید مهمات هستند.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه دیگر نوشت: کمسیون اروپا در چندین سند آماده شده، اولویت را به تقویت تولیدات دفاعی اختصاص داده و نزدیکترین هدف کوتاه مدت، افزایش تولید گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلی‌متری، خمپاره انداز و انواع مختلف موشک‌های سطح‌به‌سطح و سطح‌به‌هوا به منظور ارسال به اوکراین و پر کردن زرادخانه‌های اروپا است.

این منبع آگاه که در گزارش تاس اشاره ای به نامش نشده است، مدعی شده است: کمیسیون اروپا امروز نقشه راه افزایش تولید مهمات را ارائه می کند و ۵۰۰ میلیون یورو از بودجه اتحادیه اروپا و یک میلیارد یورو از بنیاد صلح اروپا به این هدف اختصاص داده می شود.

اولویت قرار گرفتن ساخت تسلیحات نظامی برای اروپا درحالی در اولویت قرار گرفته است که سازندگان تسلیحات اروپایی از رقابت با صنایع نظامی ایالات متحده که بزرگترین تامین کننده تسلیحات و تجهیزات نظامی برای کشورهای ناتو است، هراس دارند.