گردشگری دریایی یکی از برنامه‌های مهم دولت است وزیر راه و شهرسازی گردشگری دریایی را یکی از برنامه‌های مهم دانست و گفت: باید تلاش شود که مردم در طرح‌های گردشگری دریایی حضور داشته باشند و سرمایه‌گذاری در این زمینه تقویت شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهرداد بذرپاش در آئین افتتاح بخش دریایی […]

گردشگری دریایی یکی از برنامه‌های مهم دولت است

وزیر راه و شهرسازی گردشگری دریایی را یکی از برنامه‌های مهم دانست و گفت: باید تلاش شود که مردم در طرح‌های گردشگری دریایی حضور داشته باشند و سرمایه‌گذاری در این زمینه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهرداد بذرپاش در آئین افتتاح بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر اظهار داشت: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه زیرساخت‌های بندری استفاده می‌شود.

وی گردشگری دریایی را یکی از برنامه‌های مهم دانست و اضافه کرد: باید تلاش شود که مردم در طرح‌های گردشگری دریایی حضور داشته باشند و سرمایه‌گذاری در این زمینه تقویت شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مراودات مسافری استان بوشهر با قطر تاکید کرد: برای تقویت مراودات از ظرفیت پایانه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: پایانه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر ظرفیت خوبی برای گردشگری دریایی داخلی در محدوده بنادر و جزایر جنوب کشور و ارتباط با کشورهای همسایه است.

بذرپاش اضافه کرد: پایانه بین المللی مسافربری دریایی نیز بیش از ۱۶ سال غیرفعال مانده که با توجه به احداث بخش تأسیسات دریایی با بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار باید همت مضاعف کرد تا تعمیر اساسی سالن آن به هفته دولت سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استان بوشهر به خاطر موقعیت خاص و از حیث اینکه محل استقرار هزار و ۸۵۰ شناور از مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ شناور سنتی کشور است حجم قابل توجهی از ترددهای دریایی را دارا است.

بذرپارش در ارتباط با عملیاتی شدن طرح توسعه بندر گناوه اظهار کرد: این پروژه با ارزش بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال پروژه‌ای بسیار ارزشمند برای بندرنشینان گناوه است.

وی گفت: با توجه به حجم پروژه می‌توان از طرح توسعه گناوه به عنوان احداث بندری جدید نام برد.

بذرپاش ادامه داد: عملیاتی شدن طرح توسعه جامع کاری بسیار بزرگ و از لحاظ ظرفیت و ایمنی بسیار حائز اهمیت است.