تاکید فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان بر سازش فرستاده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان در جریان دیدار با سرپرست وزارت خارجه طالبان بر سازش در این کشور تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از خبرگزاری تاس، در این دیدار بین “ضمیر کابلوف” فرستاده ویژه ریاست جمهوری روسیه […]

تاکید فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان بر سازش

فرستاده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان در جریان دیدار با سرپرست وزارت خارجه طالبان بر سازش در این کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از خبرگزاری تاس، در این دیدار بین “ضمیر کابلوف” فرستاده ویژه ریاست جمهوری روسیه در افغانستان با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان، وی بر ایجاد سریع صلح و سازش ملی در افغانستان تاکید کرد.

سفارت روسیه در کابل در بیانیه‌ای اعلام کرد، کابلوف و دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان درباره مسائل مربوط به امنیت منطقه و مشکلات موجود در ثبات اوضاع در افغانستان با سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان صحبت کردند.

متقی نیز به کابلوف تاکید کرد که رهبری طالبان افغانستان به توصیه مطرح شده از سوی دوستان روس گوش می‌دهد و بر روی ایجاد یک دولت جامع، مسائل حقوق بشری از جمله مسائل مربوط به زنان و دختران همکاری دارد.

در میان مسائل مورد بحث با شرکای افغان، مشکلات مربوط به توسعه روابط تجاری و اقتصادی و همکاری برای مقابله با تروریسم و تهدید قاچاق مواد مخدر مورد رسیدگی قرار گرفت.

همچنین ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در نشست خبری گفت که مسکو اقدام تروریستی را که اخیرا در مجاورت وزارت امور خارجه افغانستان در کابل رخ داد و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، به شدت محکوم می‌کند.

وی همچنین ادامه داد، این اقدام جدیدترین حملات علیه هیات‌های دیپلماتیک روسیه، پاکستان و هتل چینی در کابل است.

کابلوف نیز ابراز امیدواری کرد که طالبان افغانستان یک تحقیقات جامع درباره این حمله تروریستی انجام داده و مجرمان را به عدالت بسپارد.