باید جلوی فرار مالیاتی مشاغل خاص گرفته شود عضو کمیسیون عمران مجلس مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اهمیت اخذ مالیات عادلانه از برخی مشاغل دارای درآمد لاکچری پرداخت و گفت: باید سرانه مالیاتی این مشاغل اصلاح شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ ابراهیم نجفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در […]

باید جلوی فرار مالیاتی مشاغل خاص گرفته شود

عضو کمیسیون عمران مجلس مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اهمیت اخذ مالیات عادلانه از برخی مشاغل دارای درآمد لاکچری پرداخت و گفت: باید سرانه مالیاتی این مشاغل اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ ابراهیم نجفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دانا؛ درباره اهمیت اخذ مالیات عادلانه از برخی مشاغل مثل آرایشگران، طلافروشان، بنگاه‌های معاملات املاک و… گفت: برخی از مشاغل همانند آرایشگران زنانه، بنگاه‌های املاک، رستوران‌داران، بنگاه‌های املاک درآمدهای فوق‌العاده بالایی دارند و فرار مالیاتی گسترده‌ای هم دارند.
وی در ادامه بیان کرد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی این مشاغل تلاش شده تا با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی ترمز آنها کشیده شود.
نجفی با بیان اینکه اما باید سرانه مالیاتی آنها اصلاح و متناسب با درآمد آنها باشد، توضیح داد: امسال با اصلاحاتی که در قانون مالیاتی انجام شد ۲ و نیم‌میلیون مودی جدید شناسایی شد و بالای ۴۰ درصد رشد درآمدهای مالیاتی را داشته‌ایم.
این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه این مشاغل کاملاً رصد می‌شوند و باید بادقت بیشتری فعالیت آنها رصد شود، توضیح داد: این مشاغل عمدتاً از مردم می‌خواهند که هزینه را کارت به کارت کنند و یا نقدی پرداخت کنند تا مالیاتی برای آنها منظور نشود.
نجفی در ادامه بیان کرد: حساب‌های تجاری و غیرتجاری افراد هم باید معرفی شود و اگر افراد برای درآمدهایی که به حسابشان می‌آید اظهارنامه مالیاتی ندهند برای این درآمدها مالیاتی ۱۰ برابری منظور می‌شود.
این نماینده مجلس یازدهم در ادامه خاطرنشان کرد: باید این اقدامات عملیاتی شود تا در کشور به یک نظام مالیاتی عادلانه دست پیدا کنیم و همه مشاغل مالیاتی متناسب با درآمد خود بپردازند، نه اینکه از بخش شفاف اقتصاد مالیات به‌صورت دقیق اخذ شود و بخش غیرشفاف عمدتاً دچار فرار مالیاتی باشند.