رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جایگاه شورای اسلامی شهر اصفهان در شورای عالی چهارباغ به شکل نظارتی است و روی مسائل و مشکلات چهارباغ نظارت می‌کند و در مواردی که از سوی شهرداری یا این کمیته نیاز به مصوبات و حمایت‌های شورای اسلامی شهر داشته باشد، ورود می‌یابد و مساعدت‌های […]

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جایگاه شورای اسلامی شهر اصفهان در شورای عالی چهارباغ به شکل نظارتی است و روی مسائل و مشکلات چهارباغ نظارت می‌کند و در مواردی که از سوی شهرداری یا این کمیته نیاز به مصوبات و حمایت‌های شورای اسلامی شهر داشته باشد، ورود می‌یابد و مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمدرضا فلاح در خصوص شورای عالی چهارباغ و هدف از تشکیل آن، اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که در دوره صفوی در کنار اماکن بی‌نظیر دیگر شکل گرفت و به شکوه و عظمت اصفهان افزود محور دیدنی و باصفای چهارباغ بود. محور تاریخی و دیدنی چهارباغ مانند اماکن تاریخی دیگر توانست محل جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی ادامه داد: این محور در طول دوره‌های مختلف تغییراتی داشته است که در دوره قاجار و پهلوی رویکرد و عملکرد خود را از دست داد و به محور کسب و کار و تردد وسایل نقلیه تغییر یافت.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در دوره چهارم فعالیت شورای اسلامی شهر مدیریت طرح پیاده‌راه شدن محور چهارباغ مطرح شد که مورد استقبال و تأیید مراجع ذی‌ربط قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای پیاده‌راه شدن چهارباغ به شکل محور فرهنگی و تفریحی علاوه‌بر محاسن ارزشمندی که به همراه داشت، مشکلاتی نیز در پی داشته است، اضافه کرد: مهم‌ترین آن مشکلات فرهنگی، بروز برخی ناهنجاری‌های، تعدد مراکز اغذیه فروشی، نبود پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بوده است که پیرو آن مدیریت شهری در دوره قبل تشکیل جلسه داد و طرح تشکیل شورای عالی چهارباغ را مطرح کرد و پس از برگزاری جلسه‌هایی به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

فلاح خاطرنشان کرد: شورای عالی چهارباغ متشکل از شهردار اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر و ریاست کمیسیون‌های شورای اسلامی، رئیس سازمان نوسازی و بهسازی و شهرداران مناطق یک و سه است.

وی با تاکید بر اینکه ذیل کمیته عالی چهارباغ یک کمیته شش نفره تشکیل شد، گفت: این کمیته متشکل از معاونان فرهنگی، شهرسازی و خدمات شهری شهرداری، رئیس کمیسیون فرهنگی، رئیس کمیسیون شهرسازی و رئیس کمیسیون اقتصادی و شهرداران مناطق یک و سه است که به شکل مهمان در این کمیته نقش‌آفرینی می‌کنند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در کل شورای عالی چهارباغ جهت مباحث چهارباغ مانند ساخت و ساز، زیرساخت‌های چهارباغ، حساسیت‌های فرهنگی و تغییراتی که روی پیرایش ضلع غربی، شرقی و بدنه‌سازی چهارباغ انجام می‌گرفت، ورود یافته است و شورای عالی چهارباغ در این بخش تصمیم‌های لازم را می‌گیرد.

وی در خصوص جایگاه شورای اسلامی شهر اصفهان در شورای عالی چهارباغ، اظهار کرد: جایگاه شورای اسلامی شهر اصفهان در شورای عالی چهارباغ به شکل نظارتی است و روی مسائل و مشکلات چهارباغ نظارت می‌کند و در مواردی که از سوی شهرداری یا این کمیته نیاز به مصوبات و حمایت‌های شورای اسلامی شهر داشته باشد، ورود می‌یابد و مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهد، وظایف شورای اسلامی شهر در این بخش بیشتر نظارتی بوده و بخش اجرا بر عهده شورای عالی چهارباغ است.