کتابخانه عمومی فردوسی سنندج بازگشایی شد همزمان با هفته دولت و با حضور اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان؛ کتابخانه عمومی فردوسی شهرستان سنندج بازگشایی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آئین بازگشایی کتابخانه عمومی فردوسی سنندج به مناسبت هفته دولت و با حضور اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان؛ کیومرث حبیبی، معاون […]

کتابخانه عمومی فردوسی سنندج بازگشایی شد

همزمان با هفته دولت و با حضور اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان؛ کتابخانه عمومی فردوسی شهرستان سنندج بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آئین بازگشایی کتابخانه عمومی فردوسی سنندج به مناسبت هفته دولت و با حضور اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان؛ کیومرث حبیبی، معاون عمرانی استانداری کردستان؛ حسن عسگری، فرماندار سنندج؛ محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان؛ سیدانور رشیدی، شهردار سنندج؛ فرهاد میمنت آبادی، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج و جمعی دیگر از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در این مراسم با بیان اینکه برای تعمیرات و تجهیز کتابخانه فردوسی بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: در دو سال گذشته کتابخانه مذکور به طور کامل بازطراحی، بهسسازی و تجهیز شد.
وی عنوان کرد: طراحی و بازسازی دوباره کتابخانه فردوسی مطابق با استاندارادهای نهاد کتابخانه های عمومی صورت گرفته است و بر این اساس کمیت و کیفیت خدمت رسانی به عموم مردم افزایش یافته است.
مخدومی عنوان کرد: کتابخانه فردوسی سنندج از این پس دارای دو سالن مطالعه مجزا برای برادران و خواهران است و علاقمندان می توانند با عضویت در کتابخانه از خدمات متنوع آن بهره مند شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان به توسعه بخش کودک و نوجوان کتابخانه فردوسی اشاره کرد و افزود: زیربنای بخش کودک این کتابخانه پس از بهسازی تقریبا دو برابر و تمامی امکانات موجود متناسب با این رده سنی و به روز شده است.
وی تعویض قفسه های مخزن کتابخانه رای یکی دیگر از اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: تمامی قفسه های این کتابخانه فلزی است که نسبت به نمونه های گذشته و همچنین قفسه های چوبی قابلیت های بیشتری دارد.
مخدومی توجه به زیباسازی و شاداب سازی کتابخانه را از ویژگی های کتابخانه فردوسی ذکر کرد و بیان داشت: تمامی فضای کتابخانه متناسب با هر بخش طراحی و رنگ آمیزی شده است و این امر می تواند بر روحیه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی تاثیرات مثبتی بگذارد.

مخدومی با اشاره به وضعیت جغرافیای کتابخانه فردوسی سنندج اضافه کرد: کتابخانه مذکور در بهترین نقطه و در هسته مرکزی شهر سنندج واقع شده است و این امر شرایط ویژه ای را برای این کتابخانه همچنین خدمت رسانی بیشتر به کتابخوانان فراهم کرده است.
در ادامه این مراسم، استاندار کردستان با همراهی مدیرکل کتابخانه های عمومی از بخش های مختلف کتابخانه فردوسی سنندج بازدید کرد و از اقدامات صورت گرفته تقدیر و تشکر کرد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان