امیر مساح اظهار نمود: اعمال مجازاتهای تکمیلی و تبعی، به سیاست زندان زدایی قوه قضاییه و اصلاح بهتر متهم و باز اجتماعی شدن وی، کمک شایانی می نماید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ متصدی یک واحد عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان […]

امیر مساح اظهار نمود: اعمال مجازاتهای تکمیلی و تبعی، به سیاست زندان زدایی قوه قضاییه و اصلاح بهتر متهم و باز اجتماعی شدن وی، کمک شایانی می نماید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ متصدی یک واحد عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان گلپایگان به دلیل تخلف نگهداری فرآورده های فاسد، به انجام خدمات عمومی رایگان به عنوان مجازات جایگزین حبس محکوم گردید.

امیر مساح مسئول واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی استان در تشریح جزئیات این خبر گفت: پیرو بازرسی های سرزده و مستمر کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی شبکه دامپزشکی گلپایگان از مراکز تولید تا عرضه فرآورده های خام دامی در سطح این شهرستان، یک واحد عرضه که اقدام به نگهداری فرآورده های خام دامی فاسد و غیر بهداشتی می نموده است، شناسایی و متصدی این واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی می گردد.

وی افزود: پس گزارش تخلف از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان و بررسی موضوع، دادگستری آن شهرستان با توجه به اقرار متهم مبنی بر پذیرش اتهامات انتسابی، بزهکاری نامبرده را محرز تشخیص داده و مستنداً به ماده (۶۸۸) قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ به یک سال حبس تعزیری و به استناد مواد۳۷، ۳۸، ۴۶ و ۴۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ قرار تعلیق اجرای کل مجازات تعزیری مذکور صادر و محکوم علیه در زمان تعلیق مجازات اصلی ملزم به تأمین ۱۰۰ ساعت خودرو جهت اجرای طرح واکسیناسیون رایگان دامها به عنوان مجازات تکمیلی جایگزین حبس محکوم می نماید.

مساح در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که هدف اصلی از اعمال مجازاتهای تکمیلی و تبعی، خنثی کردن حالت خطرناک مجرم یا تعیین اقداماتی برای اصلاح و باز اجتماعی کردن مجرم و پیشگیری از تکرار مجدد جرم در آینده توسط مرتکب است، وضع هر چه بیشتر این قبیل مجازاتها به سیاست زندان زدایی قوه قضاییه و اصلاح بهتر متهم و باز اجتماعی شدن وی، کمک شایانی می نماید