عملیا تاحداث چهارخطه بیجار-دیواندره به عنوان یک طرح اولویت دارد تسریع ترافیک استان به سمت مرکز کشور بوده و اتمام آن نیازمند۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتباراست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مدیرکل راه وشهرسازی کردستان از ادامه عملیات احداث چهارخطه بیجار-دیواندره خبرداد وگفت:این مسیربه طول ۵۵ کیلومتر ازجمله مسیرهای مهم استان در […]

عملیا تاحداث چهارخطه بیجار-دیواندره به عنوان یک طرح اولویت دارد تسریع ترافیک استان به سمت مرکز کشور بوده و اتمام آن نیازمند۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتباراست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مدیرکل راه وشهرسازی کردستان از ادامه عملیات احداث چهارخطه بیجار-دیواندره خبرداد وگفت:این مسیربه طول ۵۵ کیلومتر ازجمله مسیرهای مهم استان در هدایت ترافیک استانهای شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه،مریوان ومرزهای باشماق وسیران بند است.

عرفان مرادی افزود:ارتقای این مسیربه چهارخطه در دستورکار این اداره کل قرار گرفته که تا کنون۵٫۲کیلومتر از مسیر مورد بهره برداری قرار گرفته و چهار قطعه به طول۱۹٫۵کیلومتر در دست اجرا می باشد که قطعه سه بطول۶٫۸کیلومترباپیشرفت۹۵درصدی درشرف اتمام است.

وی اضافه کرد:قطعات بعدی به طول۱۲٫۷کیلومترباپیشرفت فیزیکی۳۰درصددر دست اجرا می باشد.

مدیرکل راه وشهرسازی ازصرف۴۰۰میلیارد ریال اعتباربرای این بزرگراه تاکنون درقطعات مذکور خبرداد و یادآورشد:برای بهره برداری واتمام این طرح۴۰۰۰میلیارد ریال دیگرلازم است.

مرادی تاکیدکرد:کاهش هزینه های استهلاک،کاهش مصرف سوخت وصرفه جویی درزمان،ازدیاد ایمنی تردد،کاهش تصادفات وتلفات ناشی از آن و ارتقای شاخصهای برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی در استان ازاهداف احداث این راه است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان