بازدید رئیس سازمان فضایی ایران از انجام تست‌های نهایی ماهواره‌های «کوثر» و «هدهد» رئیس سازمان فضایی ایران ابراز داشت: اگرچه شعار امسال دیگر حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیست، اما سازمان فضایی ایران مصمم است که روند حمایت از این شرکت‌ها و بخش خصوصی را همچنان ادامه دهد، چرا که ما معتقدیم شعارهای سالانه‌ای که رهبر معظم […]

بازدید رئیس سازمان فضایی ایران از انجام تست‌های نهایی ماهواره‌های «کوثر» و «هدهد»

رئیس سازمان فضایی ایران ابراز داشت: اگرچه شعار امسال دیگر حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیست، اما سازمان فضایی ایران مصمم است که روند حمایت از این شرکت‌ها و بخش خصوصی را همچنان ادامه دهد، چرا که ما معتقدیم شعارهای سالانه‌ای که رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کنند، صرفا مربوط به همان سال نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دکتر حسن سالاریه به همراه جمعی از مدیران ارشد این سازمان از شرکت دانش‌بنیان امیدفضا که یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه فضایی است، بازدید کردند و در جریان آخرین دستاوردهای این شرکت قرار گرفتند.

دکتر سالاریه و مدیران ارشد سازمان فضایی ایران در این بازدید، در جریان آخرین وضعیت و انجام تست‌های نهایی ماهواره‌های «کوثر» و «هدهد» که در آینده نزدیک به فضا پرتاب خواهند شد نیز قرار گرفته و برای متخصصان فضایی شاغل در این شرکت دانش‌بنیان آرزوی موفقیت کردند.

دکتر سالاریه همچنین طی سخنانی در جمع مدیران این شرکت، با بیان اینکه صنعت فضایی ایران در دو سال اخیر با حمایت‌های شخص ریاست جمهوری، با سرعت خوبی در حال پیشرفت است، تاکید کرد: از سال گذشته که رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را حمایت از دانش‌بنیان‌ها معرفی کردند، سازمان فضایی ایران برنامه مدونی برای عملی کردن این شعار تهیه کرد که راهبردهای کلی آن در برنامه ۱۰ ساله فضایی نیز قید شده است.

وی افزود: ما روند حمایت از دانش‌بنیان‌های حوزه فضایی را از همان سال گذشته آغاز کرده و تاکنون چند قرارداد خوب با این شرکت‌ها منعقد کرده‌ایم که یکی از قراردادها با همین شرکت امیدفضا منعقد شده که طی آن، برخی خدمات این شرکت را خرید تضمینی کرده‌ایم.

رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: اگرچه شعار امسال دیگر حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیست، اما سازمان فضایی ایران مصمم است که روند حمایت از این شرکت‌ها و بخش خصوصی را همچنان ادامه دهد؛ چرا که ما معتقدیم شعارهای سالانه‌ای که رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کنند، صرفا مربوط به همان سال نیست.

دکتر سالاریه خاطرنشان کرد: روند بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان را به منظور حمایت و ایجاد انگیزه ادامه خواهیم داد تا زیست بوم فضایی کشور با مشارکت فعال بخش خصوصی شکل بگیرد.

شرکت امیدفضا از سال ۹۷ با هدف توسعه منظومه‌های ماهواره‌ای تاسیس شده و طراحی و ساخت ماهواره سنجش از دور «کوثر» را به کمک چند شرکت دانش‌بنیان دیگر و با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری آغاز کرده که اکنون این ماهواره در مرحله تست‌های نهایی قرار دارد.

ماهواره «هدهد» هم دومین محصول این شرکت است که با کاربردهای مخابراتی و اینترنت اشیاء می‌تواند به کنترل دستگاه‌های هوشمند کمک کند.

این شرکت علاوه بر طراحی و ساخت ماهواره، از توسعه زنجیره ارزش مرتبط غافل نبوده است و لذا در حوزه خدمات تصاویر ماهواره‌ای و کاربردهای سنجش از دور در حوزه کشاورزی اقدامات خوبی را آغاز کرده است.