قرار عاشقی برای محرومیت‌زدایی مناطق محروم مدیر قرارگاه جهادی شهید محسن فخری‌زاده شهرستان دهاقان از حضور پر رنگ جهادگران بسیجی در خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم گفت و اظهار کرد: در حال حاضر اردوهای جهادی هفتگی با عنوان قرار عاشقی جمعه هر هفته در راستای محرومیت‌زدایی مناطق محروم شهرستان برگزار می‌کنیم. محمد عبدالباقی در گفتگو با […]

مدیر قرارگاه جهادی شهید محسن فخری‌زاده شهرستان دهاقان از حضور پر رنگ جهادگران بسیجی در خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم گفت و اظهار کرد: در حال حاضر اردوهای جهادی هفتگی با عنوان قرار عاشقی جمعه هر هفته در راستای محرومیت‌زدایی مناطق محروم شهرستان برگزار می‌کنیم.
 
محمد عبدالباقی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهید یاران با بیان اینکه این قرارگاه متشکل از چهار گروه جهادی است، گفت: بسیج ورزشکاران، بسیج دانش‌آموزی، پایگاه شهید دارابپور و پایگاه خواهران حضرت فاطمه (س) اعضای این قرارگاه را تشکیل می دهندکه از اوایل کرونا در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ کار خود را آغاز کرد.

مدیر قرارگاه جهادی شهید محسن فخری‌زاده افزود: در آن دوران ضدعفونی معابر، اماکن عمومی، مذهبی ورزشی و…. را انجام می‌دادیم.

وی اظهار کرد: سپس با برقراری ارتباط با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد احسان و بنیاد علوی در توزیع بسته‌های کمک معیشتی بهداشتی، بسته‌های فرهنگی ویژه دانش‌آموزان خدمت می‌کردیم.

وی ادامه داد: در کنار توزیع بسته‌ها، اردوهای جهادی محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان راه‌اندازی شد که کم‌کم با ارتباط گیری گروه‌های جهادی دیگر، اردوهای جهادی خارج از استان شرکت کردیم.

مدیر قرارگاه جهادی شهید محسن فخری‌زاده شهرستان دهاقان حضور در استان لرستان و خوزستان را جزو این اردوهای جهادی خارج استان بیان کرد و تصریح کرد: در شهرستان سوسنگرد اولین تیم برای اعزام بودیم، در آنجا بومیان منطقه سیل‌بند درست کرده بودند؛ ولی به دلیل نداشتن تجهیزات هر لحظه امکان ازبین‌رفتن این سیل‌بند وجود داشت و ممکن بود آب تمام شهر را بگیرد.
وی ادامه داد: در آن حالت من یاد ایام جنگ افتادم که مردم در حال خالی‌کردن شهر بودند و در زمان حضور ما قسمتی از سیل‌بند از بین رفت و چند نفر از بومیان دست‌به‌دست هم دادند و جلو سیل‌بند خوابیدند که مانع از ورود سیل به شهر شوند و ما در آنجا با وجودی که هر لحظه ممکن بود سیل‌بند کاملاً از بین برود و شهر را آب بگیرد؛ ولی ما به کمک آن‌ها شتافته و سیل‌بند را دوباره ساختیم و مرگ را به چشمان خود دیدیم.

عبدالباسط اظهار کرد: جهت کمک به سیل‌زدگان در شهرستان پولان در استان سیستان و بلوچستان رفتیم و با ساخت مدرسه حاج‌قاسم سلیمانی و محرومیت‌زدایی در شهرستان خاف استان خراسان جنوبی و همچنین ساخت حسینیه شهرک شهید دستجردی استان تهران و… جهادگران این گروه جهادی کارنامه خوبی از خود به‌جای گذاشتند.

وی از برگزاری اردوهای جهادی هفتگی با عنوان قرار عاشقی یادکرد و گفت: در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم شهرستان جمعه هر هفته به یکی از روستاهای شهرستان رفته و اردوی جهادی برگزار می‌کنیم.

وی تأکید کرد: موارد جهادی توسط سازمان‌های حمایتی مثل کمیته امداد بهزیستی و معتمدین هر محل و روستا معرفی می‌شوند.

مدیر قرارگاه جهادی شهید محسن فخری‌زاده شهرستان دهاقان از برگزاری دو اردوی چندروزه در طول سال به همت این قرارگاه خبر داد گفت: یکی از این اردوها در ایام تعطیلات عید نوروز و دیگری در ایام تعطیلات تابستان برگزار می‌شود که به یکی از مناطق محروم شهرستان یا استان مراجعه و خدمت‌رسانی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در کنار اردوهای جهادی قرارگاه اردوهای زیارتی سیاحتی راهیان پیشرفت نیز برگزار شد که بازدیدی از مجتمع فولاد مبارکه داشتیم که این‌گونه اردوها درجهت افزایش روحیه‌ی جهادگران برگزار می‌شود.

عبدالباقی ادامه داد: این قرارگاه جهادی به‌غیراز فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، در زمینه‌های دیگری از جمله پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه باتوجه‌به شرایط و مشکلات افراد، اقدام می‌کند که وام‌هایی به میزان پنج تا ده میلیون تومان به نیازمندان ارائه می‌شود.

همچنین در جهت تأمین جهیزیه، سیزده قلم از اقلام ضروری مورد نیاز برای جهیزیه را نیز اهدا می‌کنیم.

وی همچنین از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این قرارگاه یادکرد و افزود: برگزاری اردوهای مختلف و مراسمات عزاداری و جشن‌ها به مناسبت‌های مختلف و برگزاری پویش بوسیدن دست پدر در روز پدر، آمادگی و اعزام جهت حوادث طبیعی و غیرطبیعی مانند سیل نیز از دیگر اقدامات این قرارگاه جهادی است.

وی گفت: در سیل یزد اولین گروه اعزامی از اصفهان بودیم که کار آب‌کشی از خانه‌ها و سپس خارج‌کردن اسباب منازل از خانه‌ها و زیر آوارها را انجام دادیم.

عبدالباسط اضافه کرد: هفته گذشته در روستای علی‌آباد اردوی جهادی برگزار شده پشت‌بام منزل یک مددجوی کمیته امداد را جهت ایزوگام سیمان کردیم و این هفته در روستای درج در ۱۵ کیلومتری شهرستان دهاقان خدمت خواهیم کرد.

وی همچنین یادی از اقدامات انجام شده توسط این گروه جهادی در دوران کرونا کرد و گفت: در دوران کرونا به دلیل کمبود امکانات توانستیم دو دستگاه نیز بسازیم از جمله چون دستکش یکبار مصرف پلاستیکی نبود به همین جهت ما دستگاهی ساختیم که دستکش تولید می‌کرد و همچنین دستگاه مه‌پاش هم برای ضدعفونی در کوچه‌ها ساختیم.
وی در پایان گفت: انشا الله به لطف خدا و مدد آقا صاحب‌الزمان در این مسیر سربلند و ثابت‌قدم باشیم.
خبرنگار: الهام خانی