محکوم به قصاص در شهرستان بانه به زندگی بازگشت معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان از رضایت پرونده قتل در شهرستان بانه با تلاشهای دادستانی و معتمدین و ریش سفیدان این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بهادر اسدی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای برنامه […]


محکوم به قصاص در شهرستان بانه به زندگی بازگشت

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان از رضایت پرونده قتل در شهرستان بانه با تلاشهای دادستانی و معتمدین و ریش سفیدان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بهادر اسدی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای برنامه های ابلاغی ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر توسعه صلح و سازش و میانجیگری و با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی شهرستان بانه ، فرد محکوم به قصاص نفس ، از زندان آزاد گردید.
وی در خصوص جزئیات این پرونده افزود : در سال ۱۳۹۹ بر اثر نزاع مابین دو جوان در روستای میرآباد سفلی از توابع شهرستان بانه ، یک فقره قتل اتفاق می افتد که پس از دستگیری قاتل و شکایت اولیاءدم متوفی و طی مراحل دادرسی ، نهایتا رای به قصاص نفس در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر گردید .
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان تصریح کرد : با دستور دادستان بانه ، پرونده مذکور جهت صلح و سازش به معتمدین شهرستان ارجاع گردید که با تلاش های شبانه روزی این افراد و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم ، در نهایت پرونده با اصلاح ذات البین مختومه گردید و قاتل از دار مجازات رهایی یافت.
اسدی با تقدیر از تلاشهای معتمدین و متنفذین محلی در فراهم نمودن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف ، بیان داشت: در استان کردستان ظرفیت های بالقوه و بالایی در جهت حل و فصل اختلافات مردم وجود دارد که می بایست از این توانمندی ها تا به نحو احسن استفاده شود.