شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری، استانداری و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان برای احیای دولتخانه‌های سلجوقی و صفوی با هدف حفظ شخصیت این شهر به میدان عمل آمده اند.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز دوازدهم شهریورماه در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار […]

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری، استانداری و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان برای احیای دولتخانه‌های سلجوقی و صفوی با هدف حفظ شخصیت این شهر به میدان عمل آمده اند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز دوازدهم شهریورماه در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان در این دوره موضوع هوشمندسازی خدمات را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده تا ضمن افزایش سرعت ارائه خدمات، دست دلالان و واسطه‌ها را از روند کارها حذف کند.
او سه عنصر مدیریت، امکانات فنی و آموزش شهروندان را برای تحقق هوشمندسازی ضروری دانست و تصریح کرد: متاسفانه علی رغم اینکه پروانه‌های ساختمانی از مسیر سامانه هوشمند توسعه شهر صادر می‌شود، برخی از شهروندان همچنان طبق روال قبل به شهرداری مراجعه می‌کنند، در حالیکه می‌توانند وارد سامانه «اصفهان من» به نشانی my.isfahan.ir شوند و از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.
ارائه خدمات هوشمند در حوزه حمل‌ونقل
شهردار اصفهان از اقدامات مدیریت شهری در مسیر هوشمندسازی سایر حوزه‌ها خبر داد و تأکید کرد: هوشمندسازی در حوزه شهرسازی اولین گام بود و به تدریج سایر حوزه‌های شهرداری نیز به سمت خدمات هوشمند حرکت خواهد کرد، چنانکه در هفته جاری در حوزه حمل‌ونقل خدمت جدیدی را به مردم معرفی می‌کنیم.
او با اعلام اینکه در آینده نزدیک خبرهای خوبی در حوزه حمل و نقل و ترافیک به اطلاع شهروندان می‌رسد، گفت: ناوگان حمل‌ونقل شهر اصفهان ارتقا پیدا خواهد کرد و میدل‌باس‌ها و اتوبوس‌های جدید وارد شهر خواهد شد.
قاسم‌زاده تأکید کرد: در صدد هستیم خدمات مربوط به حوزه حمل‌ونقل را به سمت سیستم‌های هوشمند ببریم تا شهروندان سفرهای درون شهری خود را مدیریت کنند و در زمان و هزینه‌های آنها صرفه‌جویی شود.
احیای دولتخانه سلجوقی و دولتخانه صفوی
قاسم زاده از اقدام شهرداری برای احیای دولتخانه‌های سلجوقی و صفوی خبر داد و افزود: همت جمعی برای این موضوع شکل گرفته است به‌طوری که علاوه بر مدیریت شهری، استانداری و اداره کل میراث فرهنگی نیز به میدان عمل آمده اند تا برای حفظ شخصیت اصفهان برنامه‌ریزی کنند.
او ادامه داد: این دو محور تاریخی شامل دولتخانه‌های سلجوقی و صفوی که گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند حالت مخروبه و فضای بی دفاع شهری پیدا کرده است و به همین دلیل شهروندان سکونت در این محدوده را رها کرده اند.
اصلاح پایه‌های روشنایی در معابر تاریک
شهردار اصفهان در خصوص تاریک بودن نسبی بعضی از معابر شهر گفت: از سال گذشته تاکنون شرکت توزیع برق استان اصفهان به دلیل صرفه‌جویی، برخی از چراغ‌های معابر را خاموش می‌کند.
او افزود: روشنایی برخی از معابر که درختان آنها مانع روشنایی شده است با هرس درختان و همکاری با شرکت توزیع برق استان اصفهان برای اصلاح پایه‌های روشنایی تأمین خواهد شد.