سازمان محیط زیست اعلام کرد: محل نگهداری پیروز با دوربین های مداربسته ۲۴ ساعته مراقبت می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، طی روز های اخیر شایعاتی مبنی بر سرقت پیروز توله یوزپلنگ ایرانی در فضای مجازی مطرح شده بود ، که با پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان از سازمان حفاظت محیط زیست […]

سازمان محیط زیست اعلام کرد: محل نگهداری پیروز با دوربین های مداربسته ۲۴ ساعته مراقبت می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، طی روز های اخیر شایعاتی مبنی بر سرقت پیروز توله یوزپلنگ ایرانی در فضای مجازی مطرح شده بود ، که با پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان از سازمان حفاظت محیط زیست مشخص شد حال توله یوزپلنگ ایرانی خوب است ، و در پارک پردیسان تهران نگهداری می‌شود.

غلامرضا ابدالی گفت :وضعیت پیروز خوب است و اکنون بیش از ۱۶۵ روز دارد و رشد خوبی داشته است ، در حال حاضر بلدرچین خام و مکمل های خاص به تغذیه او اضافه شده و پیش از ۸ کیلو وزن دارد.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات ‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت : پیروز شب ها به همراه مربی خود در فضای باز زیر آسمان میخوابد تا به فضای طبیعی عادت کند و به دلیل سرد شدن هوا فضای بسته را هم برای نگهداری آن فراهم کردیم تا سرما به آنها آسیب نزند .

وی افزود : محل نگهداری پیروز با دوربین های مداربسته و نگهبان های ۲۴ ساعته مراقبت میشود ، در حال حاضر برنامه‌ای برای رها سازی پیروز در توران نداریم و برای رها سازی متخصصان باید به جمع بندی برسد .

ابدالی در مورد شایعات طراحی نقش پیروز بر لباس ملی پوشان تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی گفت: در این رابطه اطلاعات دقیقی ندارم ، و آموزش سازمان حفاظت محیط زیست باید در این مورد صحبت کند.

پیشتر علیرضا شهرداری مربی پیروز گفته بود حال پیروز خوب است و دزدیدن او شایعه است ، افرادی که این شایعات را مطرح می کنند ، به دنبال جذب فالوور هستند .

وی افزود : با پیروز در فضای باز سایت پارک پردیسان می خوابم چون باید پوشش بدن پیروز به مرور به هوای سرد عادت کند، از این رو اینکه هم روز و هم شب در مهمانسرا و فضای بسته باشد اتفاق خوبی نیست و باید بدنش با تغییر دما عادت کند و به تناسب فصل مقاوم شود.

شهرداری درمورد زمان جدا شدنش از پیروز گفت: فعلا هنوز این جدایی زود است چون یوزها در طبیعت در این سن هم وابستگی زیادی به مادرشان دارند بنابراین اگر الان بخواهم این وابستگی را کم کنم و شب توله را تنها بگذارم اذیت می شود روی این حساب شب ها در کنارش در فضای باز سایت پردیسان می خوابم تا بدن پیروز کم کم به تغییر دما عادت کند.