رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که فکر نمی‌کند رئیس‌جمهوری روسیه از یک سلاح هسته‌ای تاکتیکی در جنگ با اوکراین استفاده کند. او همچنین گفت، عواقبی برای کارهایی که عربستان در کنار روسیه انجام داده است، وجود خواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایسنا ، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه در […]

رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که فکر نمی‌کند رئیس‌جمهوری روسیه از یک سلاح هسته‌ای تاکتیکی در جنگ با اوکراین استفاده کند. او همچنین گفت، عواقبی برای کارهایی که عربستان در کنار روسیه انجام داده است، وجود خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایسنا ، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه در پاسخ به سوال جیک تپر، مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه چقدر واقع‌بینانه است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی استفاده کند، پاسخ داد: «خب، فکر نمی‌کنم او این کار را انجام دهد.»

بایدن همچنین گفت که دولت ایالات متحده در حال گفت‌وگو در مورد پاسخ احتمالی به استفاده فرضی روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی در اوکراین است.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «مذاکراتی در این باره وجود داشته است، اما من وارد این موضوع نمی‌شوم. این غیرمسئولانه است که در مورد آنچه انجام می‌دهیم یا نمی‌دهیم، صحبت کنم.»

به نظر او، سناریویی مبنی بر استفاده از تسلیحات اتمی «می‌تواند فقط منجر به یک نتیجه وحشتناک شود.»

بایدن همچنین گفت که هیچ برنامه‌ای برای دیدار با ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اندونزی ندارد، اما این به موضوعی بستگی دارد که رهبر روسیه مایل باشد با او در میان بگذارد. جو بایدن گفت: «این به طور خاص بستگی به این دارد که او می‌خواهد در مورد چه چیزی صحبت کند.»