مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش اعلام کرد که متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره تا روز دوشنبه، یازدهم اردیبهشت‌ماه برای دریافت کد سابقه تحصیلی فرصت دارند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش آمده است که متقاضیان ایجاد سابقه […]

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش اعلام کرد که متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره تا روز دوشنبه، یازدهم اردیبهشت‌ماه برای دریافت کد سابقه تحصیلی فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش آمده است که متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره می‌توانند در زمان تعیین شده به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه و پس از ثبت اطلاعات تحصیلی، کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹ رقمی) را دریافت کنند.

دانش‌آموزان برای انتخاب واحد (درس) به مدارس محل تحصیل و فارغ‌التحصیلان به مدارس معرفی‌شده در پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش استان مربوط، مراجعه کنند.

بر این اساس، متقاضیان می‌توانند تا تاریخ اعلامی، با مراجعه به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش، کد مذکور را به شرح زیر دریافت کنند:

۱- ورود به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir

  • دانش‌آموزان پایه دوازدهم و فارغ‌التحصیلان دی‌ماه ۱۴۰۱ و بعد از آن، با انتخاب نقش “دانش‌آموز” و با درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه برای دانش‌آموزان ایرانی و کد دانش‌آموزی و تاریخ تولد برای اتباع سایر کشورها، وارد درگاه فوق شوند و بر اساس بند (۲) اقدام کنند.
  • سایر متقاضیان ایرانی و اتباع (اعم از فارغ‌التحصیلان شهریور ۱۴۰۱ و قبل از آن / طلاب / فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس بین‌الملل / دارندگان مدرک معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی و …)، پس از مراجعه به درگاه فوق، با انتخاب نقش “والدین و سایر” وارد درگاه شوند و بر اساس بند (۲) اقدام کنند.

تذکر: مشمولان بند فوق (۱-۲) در صورتیکه فاقد سیم‌کارت شخصی باشند می‌توانند با اظهار این موضوع در درگاه خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش ثبت‌نام کنند و سپس بر اساس بند (۲) اقدام کنند. توجه شود این گروه باید نام کاربری و کلمه عبور درگاه را برای مراجعات بعدی نگهداری کنند.

۲- دریافت کد سابقه تحصیلی: تمام متقاضیان مندرج در بندهای (۱-۱و۱-۲)، پس از ورود به درگاه فوق، گزینه «سوابق تحصیلی» را انتخاب و مشخصات هویتی خود را مشاهده و پس از تأیید، اطلاعات تحصیلی را ثبت و کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹ رقمی) را دریافت کنند.

تبصره: در صورتی که متقاضیان در مشخصات هویتی خود مغایرتی مشاهده کردند، گزینه «عدم تائید و استعلام از ثبت احوال / وزارت کشور» را انتخاب کنند. متقاضی با انتخاب این گزینه (بین ساعت ۸ صبح الی ۲۴ شب)، و زدن دکمه بررسی پاسخ ثبت احوال، مشخصات هویتی خود را مشاهده و سپس به شرح بند (۲) اقدام کنند.

توجه: استعلام از سامانه ثبت احوال ممکن است دقایقی زمان‌گیر باشد.

۳- مشاهده و بررسی سوابق نمره‌ای: متقاضیان برای مشاهده و بررسی سوابق نمره‌ای خود از تاریخ ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر ۱۴۰۲ مجدداً به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانی(https://my.medu.ir) مراجعه و مطابق با راهنمایی که متعاقباً در سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود، اقدام کنند. برای مشاهده و بررسی نمراتی که در آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۲ کسب می‌شود از تاریخ پنجم تا دهم تیر ۱۴۰۲ در درگاه مذکور اقدام شود.