به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران مجتبی شجاعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: به همت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طرحهای کشاورزی شامل مرمت قنوات،احداث استخر ،پوشش انهار ، احداث کانال آبیاری و انتقال آب با لوله در برخی آبادی‌های فاقد دهیاری در دهستان‌های پنجگانه بخش مرزی مرکزی خاش آغاز شده است. وی افزود:در حوزه […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران مجتبی شجاعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: به همت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طرحهای کشاورزی شامل مرمت قنوات،احداث استخر ،پوشش انهار ، احداث کانال آبیاری و انتقال آب با لوله در برخی آبادی‌های فاقد دهیاری در دهستان‌های پنجگانه بخش مرزی مرکزی خاش آغاز شده است.

وی افزود:در حوزه عشایری اقداماتی نظیر ساخت حوضچه و انتقال آب در مناطق مورفیش ، دشت آبخوان ، اناران ، گرز ، دومک‌، زردشورک ، اسپتک سنگان ، در حال اجرا است.

وی گفت:تعداد یکهزار و ۶۴۷ خانواده عشایری با جمعیت بیش از ۱۰هزار نفر در ۴ کانون عشایری توحیدآباد پشتکوه ، قادرآباد دشت جارو ، دهنه دستگرد پشتکوه و درودی سنگان ساکن‌هستند که بخش اعظم نیاز شهرستان خاش و شهرستاهای همجوار به فراورده های دامی اعم از گوشت قرمز، انواع لبنیات ، صنایع دستی ،حصیربافی و سوزن دوزی را تامین میکنند.

شجاعی خاطر نشان کرد:به‌رغم خدمات مطلوب اداره عشایری شهرستان خاش، به دلیل فرسودگی ناوگان آبرسانی سیار، مشکلات متعددی در زمینه آبرسانی وجود دارد.

وی ادامه داد : اداره عشایری شهرستان خاش با کمک آموزش و پرورش این شهرستان ، آموزش و پرورش عشایری استان و فنی و حرفه ای توانسته اند در بخش آموزش عشایر ماموریت خود را به خوبی انجام دهند.

وی همچنین گفت:عشایر در دفاع از مرزهای کشورمان و همچنین در بحث تولید به عنوان ذخایری ارزشمند برای کشور هستند که علاوه بر این ، بخش عمده‌ای از توسعه شهرستان به توسعه عشایر مربوط است که همین دلیل خوبی است برای اینکه بتوانیم خدمات‌رسانی خوبی به این قشر انجام بدهیم.

شجاعی ادامه داد : اخیرا در حوزه تامین انرژی عشایر در کل کشور و کل استان‌ها اقدامات خوبی انجام شده که به زودی شاهد توسعه تامین ‌برق از طریق انرژی خورشیدی در تعدادی مناطق عشایری بخش مرکزی خاش خواهیم بود.