نخستین نشست هم اندیشی خادمیاران کانون خدمت رضوی زیارت استان اصفهان پس از دوران اوج کرونا با حضور نمایندگان رابطین شهرستان و نماینده های کانون های محله ای در سطح شهر اصفهان برگزار شد. محمد پور جلالی مسئول کانون خدمت رضوی زیارت استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ضمن تبریک ایام […]

نخستین نشست هم اندیشی خادمیاران کانون خدمت رضوی زیارت استان اصفهان پس از دوران اوج کرونا با حضور نمایندگان رابطین شهرستان و نماینده های کانون های محله ای در سطح شهر اصفهان برگزار شد.

محمد پور جلالی مسئول کانون خدمت رضوی زیارت استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: چون بعد از ایام پیک کرونا جلسه ای نداشتیم و اعزامی به مشهد انجام نداده بودیم جلسه امروز را با سه رویکرد برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در درجه اول جهت آشنایی کلیه دوستان با دستورالعملهای اعزام زائر اولی و محروم توضیحاتی ارایه شد وسپس در زمینه تخصیص سهمیه زائر در کانون های محله ای و شهرستان ها آموزش های ارائه شد و در نهایت روش چگونگی ثبت عملکرد خادمیاران را به صورت عملی با دیتا شو به آنها آموزش دادیم.

جلالی اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی از مجموعه آستان قدس رضوی از ابتدای شروع فعالیت های این کانون در آذر ماه سال ۹۵، یکی از مهمترین اقدامات و رویکردها اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس بوده است و تا کنون ۲۱ هزار نفر زایر اولی و محروم در سطح استان را به مشهد اعزام کردیم.

وی در ادامه از شرایط انتخاب زایر اولی و محروم برای اعزام گفت و تصریح کرد: شرط سنی برای این عزیزان ۳۵سال به بالا است و همچنین اینکه این طرح شامل کسانی می شود که عضو کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی نباشند و تا کنون به علت مشکل مالی و محرومیت به مشهد نرفته باشند و یا از آخرین سفر آنها به مشهد مقدس ده سال گذشته باشد.

وی افزود: کسانی که دارای این شرایط هستند معمولا توسط مسئولین کانون ها شناسایی و مشخصات آنهابرای اعزام به سامانه آستان قدس ارسال و پس از بررسی نهایی به مشهد اعزام می شوند.
پور جلالی اضافه کرد: کسانی که در محل زندگی آنها کانون خدمت رضوی وجود ندارد که توسط مسئول کانون شناسایی شوند می توانند به دفتر مرکزی آستان قدس اصفهان واقع در خیابان بیست و دوم بهمن ،مجموعه اداری مراجعه نمایند.

مسئول کانون خدمت رضوی زیارت استان اصفهان در مورد زمان و مکان حضور این زائران در مشهد اظهار کرد: درابتدای ورودی شهر مشهد در منطقه «طرق»در طی سه شب و چهار روز،نه وعده غذایی مهمان آستان قدس هستند که هشت وعده در زایر شهر و یک وعده در مهمانسرای امام رضا مهمان هستند و برای جابجایی آنها از محل اسکان تا حرم اتوبوس و ون به صورت رایگان قرار داده شده است.
خبرنگار: الهام خانی