اصفهان؛ میزبان نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اصفهان با حضور هنرمندان برجسته مجسمه سازی خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حمید قنادنیا با اعلام این خبر گفت: پس از برگزاری ۶ دوره سمپوزیوم […]

اصفهان؛ میزبان نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اصفهان با حضور هنرمندان برجسته مجسمه سازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حمید قنادنیا با اعلام این خبر گفت: پس از برگزاری ۶ دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشوری در سال‌های گذشته و استقبال چشمگیری که از آن صورت گرفت، در سال جاری مقرر شد تا هفتمین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی را در ابعاد بین‌المللی برگزاری کنیم.

او افزود: مواد اولیه ای که در دوره‌های گذشته در این رویداد مورد استفاده هنرمندان قرار می‌گرفت شامل چوب، ضایعات آهن و ترکیبی از چوب و آهن بود اما در این دوره تنها از آهن استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه در این رویداد ۳۷ نفر از مجسمه‌سازان برجسته داخل و خارج از کشور بیش از ۷۰ طرح ارسال کرده اند، اظهار کرد: این آثار در کمیته تخصصی سازمان زیباسازی توسط محمد سالاریان، پیمان کریمی و مرتضی نعمت اللهی که خود از هنرمندان سرشناس این حوزه هستند داوری و نهایتا ۱۴ طرح انتخاب شد.

او ادامه داد: طرح‌های برگزیده توسط ۱۱ هنرمند برجسته کشوری و ۳ هنرمند خارجی از کشورهای روسیه، ترکیه و ارمنستان و در بازه زمانی ۲۴ بهمن تا ۷ اسفند ساخته خواهد شد.

قنادنیا با بیان اینکه موضوع این آثار حول محور «شهر زندگی» است، گفت: در انتخاب این هنرمندان مؤلفه‌هایی همچون رزومه و سابقه حضور ایشان در سمپوزیوم‌های معتبر و نیز توانایی ساخت اثر در مدت‌زمان تعیین شده در اولویت قرار داشته است.

او با بیان اینکه بازه زمانی ساخت آثار هر روز از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر در محل کارگاه فنی سازمان زیباسازی است، خبر داد: در کنار هر یک از این هنرمندان یک استادکار ماهر جوشکاری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به مدیریت هزینه‌های تولید آثار با برگزاری این رویداد اظهار کرد: در حالت عادی سفارش آثار هنری به این مجسمه‌سازان برجسته با صرف هزینه بسیار بالایی همراه بود که اکنون در قالب این سمپوزیوم هزینه تولید و استفاده از آن به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است.

او حضور این مجسمه‌سازان در اصفهان را فرصتی ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: این اتفاق علاوه بر ارتقای سطح هنری شهر، امکان بهره‌مندی دانشجویان و هنرمندان اصفهانی را از دانش و تجربه این افراد فراهم می‌کند.

قنادنیا به برگزاری تور بازدید در مدت زمان ساخت این آثار اشاره کرد و گفت: مقرر شده است کارگاه آموزشی یک‌روزه توسط این اساتید برجسته برگزار شود که زمان این برنامه‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

او از رونمایی آثار نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی بین‌المللی اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: آثار تولید شده نخست به مدت ۳ ماه در یکی از محورهای پرتردد شهر به صورت نمایشگاهی در معرض تماشای عموم شهروندان قرار می‌گیرد و پس از آن در مناطق ۱۵ گانه شهرداری به صورت دائم جانمایی و نصب می‌شود.