آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان در ایام تعطیلات عید قربان تا غدیر استاندار کردستان، از آمادگی و برنامه‌ریزی برای سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و‌‌ جمعی از اعضای هیئت دولت به کردستان و همچنین استقبال از مسافران و گردشگران به استان در ایام تعطیلات عید قربان تا غدیر خبر داد. کویستان عبدالحکیمی: به گزارش […]

آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان در ایام تعطیلات عید قربان تا غدیر

استاندار کردستان، از آمادگی و برنامه‌ریزی برای سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و‌‌ جمعی از اعضای هیئت دولت به کردستان و همچنین استقبال از مسافران و گردشگران به استان در ایام تعطیلات عید قربان تا غدیر خبر داد.

کویستان عبدالحکیمی: به گزارش خبرنگار کیمیای ایران از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا، روز یک‌شنبه ۱۹تیرماه ۱۴۰۱ ضمن تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن عیدسعید قربان، گفت: تمامی دستگاه‌های عضو کمیته‌های ده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و زمینه‌های لازم را برای استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران مهیا کرده‌اند.
استاندار کردستان، اظهار کرد: دراین راستا جلسات متعددی در سطح استان با حضور فرمانداران و کمیته‌های تخصصی به‌منظور برنامه‌ریزی و خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران برگزار شده است.

او با اشاره به اقدامات انجام‌شده به‌منظور اسکان مسافران، افزود: در حال حاضر ۵۸ مرکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و ۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت اسکان بیش از ۵ هزار نفر آماده میزبانی از مسافران است.

زارعی‌کوشا، عنوان کرد: همچنین در هر شهر دو پارک برای اسکان موقت مسافران و گردشگران تعیین و مدارس نیز توسط اداره‌کل آموزش و پرورش برای افزایش ظرفیت اقامت در شهرهای بانه، سنندج، مریوان و هورامان پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان، گفت: در این ایام اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با همکاری هلال احمر استان به‌منظور راهنمایی مسافران ه‍و گردشگران، اقدام به راه‌اندازی مراکز اطلاع‌رسانی در مبادی شهرهای پرتردد کرده است.

او با تاکید بر حفظ جان و امنیت مسافران در این روزها، در تمامی محورهای مواصلاتی استان، یادآور شد:گشت ویژه ترافیکی توسط فرماندهی محترم پلیس راه کردستان مستقر شده است.

زارعی‌کوشا، ادامه داد: صدور نرخ کلیه تاسیسات اقامتی و پذیرایی و الزام کلیه واحدها به رعایت نرخ‌های مصوب و همچنین تامین مرغ و گوشت مورد نیاز این ‌واحدها انجام شده است.

استاندار کردستان، اظهار کرد:به‌منظور ارائه خدمات مطلوب، کمیته تشدید نظارت بر واحدهای اقامتی، پذیرایی و ارائه‌دهندگان خدمات عمومی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صمت، تعزیرات‌، دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است.

زارعی‌کوشا، افزود:بازرسان اداره‌کل تعزیرات حکومتی کردستان با همکاری سازمان صنعت،معدن و تجارت استان و در راستای نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها، ضمن بازدید از واحدهای صنفی در سطح استان با واحدهای متخلف و گران‌فروش برخورد می شود.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان، عنوان کرد: تهیه و پخش کلیپ‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری توسط صدا وسیمای مرکز کردستان و پوشش رسانه‌ای از دیگر اقدامات انجام‌شده توسط این ستاد است.

او یادآور شد: تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کردستان برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران در این ایام، آماده‌سازی و مهیا شده است.

زارعی‌کوشا، گفت:کنترل مبادی ورودی بین‌المللی باتوجه به شیوع بیماری وبا در اقلیم کردستان عراق، توسط دانشگاه علوم پزشکی استان به‌صورت جدی در حال انجام است و بروشور و کاتالوگ‌های آموزشی نیز به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری وبا در سطح هتل و رستوران‌های استان تهیه و توزیع شده است.

استاندار کردستان، بیان کرد:کمیته نظارت بر سرویس بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی توسط ستاد اقامه نماز با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی، شرکت نفت، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جمعیت هلال احمر و اوقاف تشکیل شده است.
او در ادامه با اشاره بر ضرورت درنظر گرفتن برنامه‌های فرهنگی در روستاها در این ایام، یادآور شد: در این راستا اولین جشنواره گلاب گیری در روستای امروله و سومین جشنواره توت‌فرنگی در روستای شیان و جشنواره عکس توت‌فرنگی برگزار شد.

زارعی‌کوشا، گفت: از دیگر برنامه‌های برگزار شده در استان می‌توان به برگزاری مسابقات سوارکاری استقامت کشوری اسب کرد در شهر سنندج و جشنواره و نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی توسط صنعتگران نازک کاری سطح استان اشاره کرد.

او اظهار کرد:ترمیم آسفالت، خط‌کشی و تعمیر تابلو و نصب علائم محورهای مواصلاتی توسط اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و آماده‌سازی و بهسازی مبادی ورودی فضای عمومی سطح شهرها و پارک‌ها توسط شهرداری‌های سطح استان از دیگر اقدامام‌ های مهم می‌باشد که مدنظر قرار گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان، یادآور شد:امیدواریم با تعامل و همکاری کمیته‌های عضو ستاد، مردم و جامعه رسانه‌ای استان بتوانیم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کردستان را به بهترین نحو در سطح کشور معرفی و اوقات خوش و خاطره‌انگیزی را برای مهمانان و گردشگران رقم بزند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان