افتتاح فاز نخست خط ۲ مترو تا پایان ۱۴۰۳ / توجه ویژه استاندار به حوزه مدیریت شهری اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر مورد توجه شورا است، گفت: پیش‌بینی اولیه این است که تا پایان سال آینده فاز نخست راه‌اندازی شود، لذا همه باید […]

افتتاح فاز نخست خط ۲ مترو تا پایان ۱۴۰۳ / توجه ویژه استاندار به حوزه مدیریت شهری اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر مورد توجه شورا است، گفت: پیش‌بینی اولیه این است که تا پایان سال آینده فاز نخست راه‌اندازی شود، لذا همه باید برای تحقق این هدف تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد نورصالحی امروز یکشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه در نطق پیش از دستور هشتادوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت هفته ملی جمعیت اظهار کرد: به دلیل بی‌توجهی به این موضوع با بحران جمعیت مواجه شده‌ایم؛ این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت جوانی جمعیت تاکید کرده‌اند، بنابراین باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشت.

وی افزود: قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده در مجلس شورای اسلامی به جریان افتاده و شورای اسلامی شهر اصفهان نیز پیرامون این موضوع مصوبه‌ای داشته است تا کشور از شرایط موجود نجات پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت فرارسیدن شهادت امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: امیدواریم با تأسی به منویات و سفارش‌های آن حضرت، شیعه راستین اهل بیت (ع) باشیم.

وی با گرامیداشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی تصریح کرد: پاسداشت زبان فارسی در رسانه ملی نیز مورد توجه قرار گرفته، البته این یک وظیفه همگانی است که از زبان فارسی پاسداری کنیم.

فقط ۲۰ درصد اتوبوس‌ها تحویل شده است
نورصالحی با اشاره به وضعیت حمل‌ونقل عمومی درون و برون‌شهری گفت: طی سال‌های گذشته با رکودی در حوزه حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری مواجه شده‌ایم که نشان می‌دهد در دوره شیوع کرونا در جهان، بی‌توجهی عمیقی به حمل‌ونقل شد، کارخانه‌ها از تولید افتادند و در حال حاضر در حمل‌ونقل بین شهری کمبود ناوگان وجود دارد، ضمن اینکه در حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری نیز با این کاهش ناوگان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با حمایت وزارت کشور تعدادی اتوبوس خریداری شد و شهرداری اصفهان سهم ۲۰ درصدی را واریز کرد، اما به دلایلی تاکنون فقط ۲۰ درصد اتوبوس‌ها تحویل داده شده است و این مشکل همه شهرها است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مردم بیشتر از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند تا نتیجه آن را در کاهش آلودگی هوا و مشکلات ترافیکی مشاهده کنیم، ناوگان باید گسترش پیدا کند، گفت: خط دو مترو باید زودتر تکمیل شود و سرفاصله حرکت قطارها در خط یک نیز کاهش پیدا کند. در حوزه اتوبوسرانی نیز باید برای تحویل اتوبوس‌های خریداری شده و خرید اتوبوس‌های جدید اقدام کرد.

وی با بیان اینکه باید حلقه اول ترافیکی شهرها را با حمل‌ونقل پاک درگیر کرد، ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان تلاش می‌کند تا در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی گام بردارد و خواسته ما از مدیریت استان تأمین نیازهای این حوزه است.

نورصالحی با بیان اینکه راه‌اندازی فاز اول خط دو مترو نیز مورد توجه شورای اسلامی شهر است، تصریح کرد: پیش‌بینی اولیه این است که تا پایان سال آینده بخش اول راه‌اندازی شود، در این راستا همه برای تحقق این هدف باید تلاش کنیم.

تمرکز استاندار اصفهان به حوزه مدیریت شهری قابل تقدیر است
وی با اشاره به نشست مشترک مدیریت شهری و استان اظهار کرد: جمعه هفته گذشته دومین جلسه در سال جاری با حضور استاندار اصفهان و معاونان برگزار شد، توجه و تمرکز استاندار به حوزه مدیریت شهری قابل تقدیر است، لذا امیدواریم با تداوم این جلسات، موضوعات و مشکلات شهر اصفهان بررسی و رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سال‌های زیادی است پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان که در حال حاضر شیراز نیز به آن اضافه شده است، دنبال می‌شود اما با وجود اینکه این پروژه، تأمین‌کننده مالی خارجی دارد و کارهای زیرساختی آن به خوبی پیش رفته، با کندی و رکود روبه‌رو شده است.

وی با بیان اینکه پروژه با بی‌مهری مسئولان ملی مواجه است، در حالی که مربوط به یک استان نیست و بعد ملی دارد، ادامه داد: این پروژه دانش فنی را وارد کشور می‌کند، بنابراین فعال کردن این پروژه و حمایت تا مرحله داخلی‌سازی باید استمرار پیدا کند، البته همه استان‌ها باید با خطوط سریع‌السیر به یکدیگر وصل شوند.

نورصالحی اضافه کرد: در پایان هفته جاری به همت کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان، اجلاس رؤسای کمیسیون‌های عمران و معماری و شهرسازی شوراها در این کلان‌شهر برگزار می‌شود، در این راستا امیدواریم این نشست خروجی خوبی برای شهر و کشور داشته باشد.