ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار در دادگستری استان تشکیل جلسه داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، در این جلسه که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ، جانشین فرماندهی انتظامی استان […]

ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار در دادگستری استان تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، در این جلسه که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ، جانشین فرماندهی انتظامی استان و جمعی دیگر از مسئولان انتظامی و امنیتی در دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان از مواد مخدر، به‌عنوان یکی از مخاطرات جدی جامعه و نظام یاد کرد و اذعان داشت: معضل اعتیاد به مواد مخدر به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل جرایمی چون سرقت و ریشه‌ی بسیاری از ناهنجاری‌ها در خانواده‌ و اجتماع، مهم‌ترین چالش‌هایی است که جامعه را تهدید می‌کند.
وی افزود: نوع نگاه به معتاد، باید نگاه به بیمار و مددجو باشد و با اتخاذ تصمیمات صحیح و اقدامات کارآمد موجبات حضور تاثیرگذار او در جامعه و خانواده را فراهم ساخت و در مقابل، با سوداگران مرگ و فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر باید با قاطعیت برخورد شود.
ایشان همچنین، نگهداری و درمان معتادان به ویژه معتادان متجاهر را از الزامات امر پیشگیری از وقوع جرم و ایمن‌سازی جامعه دانست و از برخورد با مسئولانی که با ترک فعل، تاسیس کمپ‌های نگهداری از معتادان را به تعویق انداخته‌اند خبر داد.
جعفری با تاکید بر این که فضای زندان‌ها باید به گونه‌ای باشد که اصلاح و بازپروری مجرمان در اولویت قرار گیرد؛ گفت: در شرایطی که جمعیت کیفری زندان‌ چند‌برابر ظرفیت آن است امید به اصلاح و باز پروری مجرمان امری خلاف منطق است و یکی از بهترین راهکارهای کاهش جمعیت کیفری، استفاده از نهادهای ارفاقی و صدور احکام جایگزین حبس است.
در پایان این جلسه، مصوباتی در جهت برخورد با مجرمان حرفه ای و سابقه‌دار در حوزه مواد مخدر و راهکارهایی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ارائه و تصویب گردید.